خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور ویبراتور بنزینی روبین

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور ویبراتور بنزینی
  • موتور ویبراتور بنزینی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

موتور ویبراتور روبین ، به عنوان یکی از پرطرفدارترین موتورهای ویبره های بتن و از برند شناخته شده SUBARU جهت کار در پروژه های ساختمانی و راهسازی استفاده میشود. از ویبراتور روبین در سایتهای بتن ریزی برای از بین بردن حبابهای هوا در لایه های بتن، با کمک شلنگ ویبره استفاده میشود.یکی از پرکاربردترین انواع موتور ویبراتور، موتور ویبره بنزینی روبین می باشد.

این نوع موتور ویبره بتن  به دلیل عدم نیاز به برق برای پروژه های بتن ریزی در مقیاس های کوچک و متوسط بسیار کارآیی دارند و یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت ویبره نمودن بتن در زمان عدم وجود برق محسوب می گردند. این دسته از موتور ویبراتورها قابلیت ساپورت شیلنگ ویبراتور در سایزهای 1، 1.5، 2 و 2.5 اینچ را دارا بوده و قدرت آن ها از موتور ویبراتور برقی بیشتر می باشد. در مورد قیمت ویبراتور بتن بنزینی باید این نکته را بیان نمود که قیمت این نوع موتور ویبراتور از نوع برقی بالاتر می باشد.

نوع موتور

بنزینی چهار زمانه

قدرت موتور

5 اسب بخار (3.7 کیلووات)

دور موتور

2000 دور در دقیقه

وزن موتور

16 کیلوگرم

حجم موتور

126 سی سی

نوع شاسی

ثابت

ظرفیت مخزن روغن

0.6 لیتر

ظرفیت مخزن بنزین

3.8 لیتر

نحوه استارت موتور

هندلی

نوع سیستم خنک کننده

هواخنک

سایز شیلنگ ویبراتور قابل اتصال

1، 1.5، 2 و 2.5 اینچ

مزایای ویبراتور بنزینی روبین کدام است؟

1-  عدم نیاز به برق و در نتیجه دردسرهای کمتر و ایمنی بیشتر

2-  قدرت بیشتر موتور ویبره بنزینی نسبت به نوع برقی و توان خروجی بالا، که قابلیت ساپورت شیلنگ ویبراتور با قطرهای بالا را فراهم می نماید.

3-  ضربات همسان و هماهنگ موتور ویبره بنزینی باعث افزایش طول عمر شیلنگ ویبراتور در طول زمان می گردد.

4-  موتور ویبراتور روبین دارای یک قاب فلزی محکم بوده که موتور را در برابر خطرات احتمالی و ضربات به طور کامل محافظت می نماید.

5-  کوپلینگ پیچی از جنس چدن در خروجی موتور ویبراتور، باعث ایجاد اتصالی جدانشدنی بین موتور ویبره بنزینی و شیلنگ ویبراتور می گردد و درصد جدا شدن شیلنگ ویبره در حین کار را بسیار پایین می آورد.

6-  صدای موتور ویبره بنزینی روبین در مقایسه با موتورهای دیزل بسیار کمتر بوده و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین تر می باشد.

7-  موتور ویبراتور دارای سیستم قطع کن اتومات می باشد، به این صورت که در زمان کم بودن روغن موتور خود به خود خاموش می گردد تا آسیبی به موتور و اجزای داخلی آن نرسد.

8-  در دسترس بودن بنزین به عنوان یک سوخت پرمصرف، سهولت در عملیات سوخت رسانی به موتور را فراهم می آورد.

9-  ابعاد کوچک موتور در عین کارآیی بالا و قدرت متناسب

10- رواج استفاده از موتور ویبره بنزینی روبین در بازار ایران و در دسترس بودن لوازم یدکی این مدل موتور ویبراتور باعث گردیده تا در زمانی خرابی یا سرویس از لحاظ پیدا نمودن لوازم موتور به هیچ وجه دچار مشکل نشوید.

11- کارآیی بسیار مطلوب

12- ابعاد مناسب

13- توان و خروجی بالا و مناسب

کاربردهای اصلی موتور ویبره بنزینی روبین چیست؟

همانطور که گفته شد موتور ویبراتور روبین در پروژه ها و سایت های بتن ریزی جهت عملیات ویبره بتن مورد استفاده قرار می گیرد. موتور ویبراتور بنزینی روبین از نوع ثابت به حساب می آید. به این صورت که پایه آن به شکل ثابت به شاسی موتور متصل می باشد. قابل ذکر است که انواع شیلنگ ویبراتور می تواند به این موتور متصل گردد. همچنین برای کاربردهای اصلی این دستگاه می توانید موارد ذیل را مطالعه کنید.

1- مناسبترین گزینه برای مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد.

2- قدرت بالای موتور ویبره بنزینی امکان استفاده از آن در پروژه های با حجم متوسط و بزرگ را فراهم می آورد.

3- در مکان هایی که میزان رطوبت هوا بالا بوده و در صورت استفاده از موتور ویبره برقی خطر و احتمال برق گرفتگی وجود دارد، یکی از بهترین گزینه های پیش رو موتور ویبره بنزینی می باشد.

4- دوام و طول عمر موتور ویبره بنزینی استفاده از آن را در پروژه های عمرانی و بتن ریزی با مقیاس وسیع فراهم می آورد.

ویبره بنزینی روبین

مشخصات موتور ویبراتور روبین:

موتور به کار رفته در موتور ویبره روبین، مدل روبین EY20 می باشد. قدرت این مدل موتور روبین 5 اسب بخار بوده و قدرت و کیفیت بسیار مناسبی دارد. موتور ویبراتور روبین از نوع شاسی ثابت بوده، به این صورت که شاسی به موتور اتصال داشته و برای چرخش موتور و کار با آن در جهت های مختلف، باید به طور کامل آن را از پایه چرخاند. اتصال موتور ویبراتور به پایه و ثابت بودن شاسی آن باعث افزایش دوام و طول عمر موتور ویبره بنزینی روبین گردیده و موتور ویبره را از خطرات احتمالی و ضربات به طور کامل حفظ می نماید.

موتور ویبراتور روبین در سه نوع موتور ویبره بنزینی روبین چین، موتور ویبره روبین تایلند و موتور ویبره روبین ژاپن در بازار موجود که موتور ویبره ژاپنی دارای کیفیت و قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر است. همچنین برای تمیز کردن فیلتر هوای موتور ویبره بتن روبین توصیه می‌شود تا ابر موجود در مخزن فیلتر هوا را با استفاده از بنزین شستشو داده و سپس در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید.

. موتور ویبره گردان روبین بوسیله‌ی یک هندل روشن می‌شود و در بهترین حالت به دور موتور آن به ۳۶۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. این موتور حجم موتور معادل ۱۲۶ سی‌سی دارد و در حالت خشک ۱۵.۲ کیلوگرم وزن دارد.چنانچه در مورد انتخاب هرکدام از این موتور ویبراتورها سوالی دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ با شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ از مشاوره فنی  رایگان آن ها بهره مند شوید.

انواع موتور ویبراتور روبین

موتور ویبراتور روبین EY15-3D
موتور ویبراتور روبین EY15-2B
موتور ویبراتور روبین EY20-3D
موتور ویبراتور روبین EY20B
موتور ویبراتور روبین EY28

ویبراتور بنزینی روبین ژاپن مدل EY20

ویبراتور بنزینی روبین ژاپن EY20 همان طور که از نامش پیداست با بنزین فعالیت می کند و موتور تک سیلندر بنزینی از برند روبین سوبارو بر روی آن تعبیه گردیده است. ویبراتور بنزینی روبین EY20 قدرت موتور 5 اسب بخار و سیلندر عمودی دارد. موتور ویبراتور بنزینی روبین EY20 مجهز به سنسور روغن بوده و در صورت کاهش روغن موتور را خاموش می کند و تا زمانی که روغن موتور به مقدار لازم اضافه نگردد موتور روشن نمی گردد.لوازم یدک این ویبراتور بنزینی مخصوصا موتور روبین آن به راحتی و با قیمت مناسب در بازار ایران یافت می شوند بنابراین در استفاده از این ویبراتور و خدمات پس از فروش آن دچار مشکل نمی شوید.

کاربرد: ساختمانی

نوع ویبراتور: بنزینی

برند موتور: روبین

قدرت موتور: 5 اسب بخار

کشور سازنده: ژاپن

موتور ویبراتور روبین EY15-3D

سوخت این موتور ویبراتور ، بنزین است و مخزن سوخت آن، 2.8 لیتر ظرفیت دارد. قدرت این موتور ویبراتور 3.5 اسب بخار است. همچنین ظرفیت روغن موتور 600 میلی لیتر است. این موتور ویبراتور تک سیلندر به صورت چهار زمانه عمل می‌کند. وزن موتور ویبراتور EY15-3D بدون وجود سوخت در آن، 13.4 کیلوگرم است.

موتور ویبره روبین EY15-2B

این موتور ویبراتور روبین 3.5 اسب بخار قدرت دارد و با بنزین کار می‌کند. مخزن سوخت موتور ویبراتور EY15-2B دارای 2.8 لیتر ظرفیت است و حجم موتور آن نیز 143 سانتی‌متر مکعب (سی سی) است. این موتور ویبراتور تک سیلندر است و به صورت چهار زمانه عمل می‌کند. وزن این موتور ویبراتور ، بدون سوخت، 14.2 کیلوگرم است.

قیمت موتور ویبره بتن چگونه است؟

قیمت ویبراتور بتن بنزینی روبین به دلیل 4 زمانه بودن موتور، قدرت بیشتر ویبره، طول عمر بالاتر و همچنین کیفیت بالاتر موتور ویبراتورهای بنزینی نسبت به برقی از موتور ویبره برقی بیشتر می باشد. به همین دلیل در پروژه هایی با حجم کوچک و متوسط و مکان هایی که به برق دسترسی مناسبی وجود نداشته باشد، موتور ویبره بنزینی به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها از لحاظ قیمت وکیفیت شناخته می گردند.

تعمیر و نگهداری موتور ویبراتور روبین:

توجه به بازه زمانی تعمیر و نگهداری موتور ویبره بتن بنزینی روبین برای عملکرد ایمن و مطمئن آن حیاتی می باشد.

نوع عملیات

8 ساعت (روزانه)

50 ساعت (هفتگی)

200 ساعت (ماهانه)

500 ساعت

1000 ساعت

تمیز نمودن بتن و چک کردن پیچ و مهره ها

(روزانه) ✔

چک کردن و پرکردن مخزن روغن

پر کردن مجدد در صورت لزوم✔

تعویض روغن موتور ویبراتور

20 ساعت اول کاری

تمیز کردن شمع ها

تمیز کردن تمیزکننده هوا

تمیز کردن فیلتر سوخت

تمیز کردن و تنظیم فاصله بین شمع های موتور ویبراتور روبین

تمیز کردن و تنظیم کاربراتور

تمیز کردن سر سیلندر

تنظیم فاصله سوپاپ ها

سرویس کلی موتور

عیب یابی موتور ویبراتور روبین:

مشکل

دلایل احتمالی

نحوه چک نمودن و راه حل

روشن نشدن موتور ویبراتور (در صورتی که موتور ویبراتور روشن نمی گردد، تمامی مواردی که بیان می شود را چک نموده در صورتی که پس از چک نمودن موارد و حل نمودن مشکلات باز هم موتور ویبراتور روشن نگردید، آن را نزد کارشناسان فنی ببرید.

آیا تراکم کافی وجود دارد؟

1- هندل موتور را به آرامی کشیده و چک نمایید که آیا مقاومتی در هنگام کشیدن هندل وجود دارد.

2- اگر نیروی کمی برای کشیدن هندل نیاز است، محکم بودن شمع ها را بررسی کنید.

3- اگر شمع ها شل هستند، آن ها را محکم نمایید.

آیا شمع ها به بنزین آغشته گردیده اند؟

1- ساسات (اهرم ساسات را ببندید) و هندل را پنج، شش بار بکشید. درپوش را جدا نموده و چک کنید که الکترودها مرطوب می باشند. اگر الکترودها به بنزین آغشته بوده نشان از آن است که بنزین به خوبی در قسمت های مختلف پخش می گردد.

2- زمانی که الکترودها خشک هستند، چک نمایید که در کدام قسمت سوخت گیر کرده است. سوخت مصرفی در کاربراتور و فیلتر سوخت را بررسی کنید.

3- زمانی که موتور با سوخت عرضه شده روشن نمی گردد، سعی کنید سوخت جدید وارد نمایید.

آیا جرقه در بین شمع ها ایجاد می گردد؟

1-  اگر مشکل از شمع باشد، شمع موتور باید به طور کامل تعویض گردد.

2-  اگر مشکل از سیستم جرقه زنی و احتراق باشد، باید موتور توسط کارشناس فنی و متخصص مورد بازدید قرار گیرد.

آیا باتری موتور به طور کامل شارژ است؟

اگر باتری موتور شارژ نباشد به هیچ موتور روشن نخواهد گردید، در صورت شارژ نشدن باتری موتور باید کارشناس فنی آن را بررسی و تعمیر نماید.

آیا سنسور روغن به درستی عمل می نماید؟

موتور ویبراتور روبین دارای یک سنسور قطع کن بوده، بدین صورت که در زمانی که سطح روغن کاهش پیدا می کند، موتور روشن نمی گردد. در صورتی که سنسور قطع کن به درستی عمل نکند در زمان بالا بودن سطح روغن نیز موتور روشن نمی شود.

چه نکاتی را برای نگهداری بهتر موتور ویبره روبین رعایت کنید

همیشه نگهداری از تجهیزات به عمر و دوام آنها کمک می کند. برای این که موتور ویبراتور روبین نیز دارای عمر بیشتر باشد باید نکاتی را حتما رعایت کنید.

1-همیشه بعد از مصرف بتن باقی ماند بر روی آن را تمیز کرده و پیچ و مهره ها را چک کنید.

2-قبل از مصرف مخزن روغن را بررسی و در صورت نیاز پر کنید.

3-روغن موتور را به صورت هفتگی تعویض نمایید.

4- شمع ها را همیشه تمیز کنید.

5-فیلتر هوا را با بنزین شستشو داده و تمیز کنید.

6-فیلتر سوخت را همیشه پاک نگه دارید.

7-فاصله بین شمع ها و موتور را به صورت ماهانه تمیز کنید.

8-سرسیلندر را کنترل نموده و پاک نمایید.

9-فاصله ما بین سوپاپ ها را همیشه کنترل و تمیز نگه دارید.

10- سرویس دوره ای موتور ویبراتور روبین را فراموش نکنید.

در صورت بروز مشکل در موتور ویبراتور می توانید بعضی از قسمت ها را کنترل نمایید تا در صورت کثیف بودن آنها ، محل را تمیز نمایید. اما دقت کنید که هیچگاه از دست زدن به قسمت های داخلی موتور خودداری نمایید. همیشه تعمیرات و سرویس های دوره ای آن را به افراد با تجربه و حرفه ای بسپارید.

در صورت بروز مشکل و یا پیش آمدن هرگونه سوال می توانید به مشاوران ما در سایت نیکاکورپ مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در این محل آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. 

نکات ایمنی هنگام استفاده از ویبراتور بنزینی روبین 

برای کسانیکه در صنعت بتن ریزی فضا های ساخت و ساز فعال هستند، بهره مندی از یک ویبراتور حرفه ‌ای، کارآمد، مطمئن و بادوام حکم بهره ‌مندی از یک ابزار سودمند را دارد. از این رو است که تمام حرفه ای ها همیشه برای خرید انواع ویبراتور بتن، سختگیری ‌های بالاتری را به نسبت دیگر ابزار به خرج می‌ دهند. این سختگیری‌ ها می‌ تواند ناشی از شرایط سخت کاری در کارکرد ویبراتور بتن نیز باشد.

در این بین ویبراتور بنزینی روبین یکی از انتخاب های متداول است. ویبراتور بنزینی روبین همراه با راندمان بالا در عین آنکه توانسته است قدرت مطلوب خود را در حجمی کم عرضه نماید، مورد استفاده کاربران حرفه ‌ای قرار خواهد گرفت.

موتور در ویبراتور بنزینی روبین یک موتور دو سیلندر چهار زمانه است که قادر به تامین ۳۶۰۰ دور در دقیقه می باشد. این یعنی آنکه همراه با ویبره بنزینی روبین می توانید در کنار قدرت بالای موتور های بنزینی، از فرکانس کاری مطلوبی بهره مند شوید؛ اما از تمام این توصیف ها گذشته، ویبره بنزینی روبین به مانند هر سیستم موتور بنزینی، شرایط کارکرد ویژه ‌ای دارد. در کار با ویبره بنزینی روبین باید متوجه نکات ایمنی باشیم. موتور های بنزینی در ویبره بنزینی بتن، موتور های قدرتمندی هستند. از این رو می ‌توانند در هر لحظه از کار مستعد بروز خطرات جدی بشوند.

درک کامل از اصول کارکرد تا نگهداری ویبره بنزینی بتن در کنار آگاهی کامل از نکات ایمنی هنگام استفاده از ویبراتور بنزینی روبین، اصلی است که باید مورد توجه هر اپراتور آگاهی قرار گیرد.

چگونگی کارکرد ایمن همراه با ویبراتور بنزینی روبین داشته باشیم؟

در قید به نکات ایمنی، هنگام استفاده از ویبراتور بنزینی روبین می توان آنها را در دو دسته شامل نکات ایمنی برای کارکرد امن دستگاه ویبره بنزینی بتن در مقابل نکات ایمنی ای که متوجه اپراتور ها می باشد قرار داد.

 *   نکات ایمنی برای کارکرد امن دستگاه به قرار زیر است؟

-         دقت در وجود روغن در مخزن ویبره بنزینی:

ویبره بنزینی بتن همراه با کارکرد یک موتور بنزینی است که می تواند ارتعاشات لازم را تامین سازد. از این رو لازم است که به مانند هر موتور بنزینی دیگر، الزامات این موتور بنزینی نیز فراهم آید. تامین روغن موتور همراه با کیفیت مطلوب از اساسی ‌ترین الزامات به جهت تامین نکات ایمنی برای ویبراتور بنزینی روبین می باشد. در نظر داشته باشید که تعویض روغن در ویبراتور بنزینی بتن همراه با ساعت کارکرد است. از این رو اگر حرفه ای باشید، باید همواره اطلاع دقیق از میزان ساعت کارکرد موتور بنزینی ویبراتور خود داشته باشید.

-         تمیزکاری دائمی اجزای اساسی موتور ویبراتور بتن:

هر موتور بنزینی وقتی خوب کار می ‌کند که شرایط تأمین هوا و همچنین مرحله جرقه زنی به درستی صورت گیرد. از این رو لازم است تا به جهت کارکرد عاری از هر گونه فشار مضاعف برای موتور ویبراتور بنزینی روبین، فیلتر ها دائما تمیز شده و یا مورد تعویض قرار گیرند. شمع ها نیز باید تمیز شده و در صورت نیاز تعویض شوند. کارکرد ضعیف شمع ها باعث فشار های سنگین و یا به اصطلاح بد سوزی در موتور ویبراتور بتن خواهد شد.

-         دقت در سلامت مخزن بنزینی موتور ویبره:

مخزن بنزین در ویبراتور بنزینی روبین و یا هر مدل دیگری مانند مخزن بنزین خودرو ها در اعماق ماشین ها پنهان نیست. این مخزن ها به وضوح در بدنه جانبی دستگاه و در معرض انواع آسیب ‌ها قرار می ‌گیرند. اگر چه مخزن بنزینی در ویبره بنزینی روبین کاملا امن و استاندارد تولید شده است؛ اما به هر صورت نمی ‌توان از کنار شرایط کاری سخت و سنگین در محیط های ساختمانی همراه با احتمال برخورد های جدی انواع متریال های سخت به آن را ندید گرفت. کار با سوخت بنزینی خطرات خاص خودش را دارد. دقت کنید که همواره مخزن سوخت تا تمام اتصالات حاوی بنزین در سلامت کامل به سر می ‌برند.

-         سرویس‌ های دوره ‌ای در کنار تمیزی همیشگی ویبراتور بتن:

کار در محیط های بتن ریزی، سختی های بسیار دارد. خصوصاً که محیط به سرعت توسط بتن آلوده خواهد شد. بتن عنصری بسیار سرسخت و در عین حال مخرب است. از این رو هر گونه آلودگی از آن بر بدنه تا اجزای موتور در شیلنگ ویبراتور بنزینی روبین و یا هر مدل دیگری می ‌تواند تبعات نگران‌ کننده برای موتور داشته باشد.

از این رو پاکیزگی، شرط اصلی در رعایت نکات ایمنی است. از طرفی سرویس های دوره ای می توانند در بهبود عملکرد تا افزایش طول عمر ویبراتور بنزینی روبین تاثیرگذار باشند.

*    نکات ایمنی که متوجه سلامت اپراتور ها می ‌باشد :

        دقت در محکم بودن اتصالات:

هر گونه شکستگی و یا لیز شدن اتصالات در حین کارکرد موتور ویبراتور بنزینی روبین مستعد خطر است. چرا که می ‌تواند لرزش های دستگاه را افزایش داده و در عین خراب کردن موتور باعث پرتاب قطعات و یا انفجار در دستگاه شود. از این رو همواره همراه با پاکیزگی دائمی دستگاه و بازدید همیشگی در حین کار از بروز هر گونه حادثه بر اثر شکستگی قطعات تا شل شدگی اتصالات جلوگیری کنید.

        آغشته نبودن موتور به بنزین:

عواملی مانند سوراخ بودن باک بنزین و یا تراوش آن از دریچه باک و شاید آلوده شدن سطح موتور از بنزین در زمان تغذیه باک خطرآفرین هستند. این خطر همراه با آتش گرفتن موتور در ویبراتور بنزینی خواهد شد. 

        مهارت در تغییر فضای کاری:

یکی از خطرات جدی در هنگام کار با انواع ویبراتور مانند همین ویبراتور بنزینی روبین زمانی است که اپراتور ها در حین کارکرد دستگاه به ناگهان محل ویبره زنی را عوض می کنند. اگر این اقدام بدون در نظر گرفتن جهت استقرار دستگاه باشد، یقینا باعث گره خوردن و یا تاب برداشتن بیش از حد فنر در شیلنگ ویبراتور شده و این حادثه در حالیکه موتور ویبراتور همچنان فعال است، مستعد ایجاد خطرات بسیار جدی برای اپراتور ها و خود دستگاه خواهد بود.

در حین کار با دستگاه ویبراتور بنزینی روبین و یا هر ویبراتور دیگری از هر برند دیگری متوجه باشید که با یک دستگاه بسیار قدرتمند مواجه هستید. دستگاهی که باید قدرت آن برای لرزش بتن مورد استفاده قرار گیرد. مراقب باشید که هر گونه کم توجهی در حین کار با ویبراتور های بنزینی می تواند این قدرت های بالا را متوجه بروز حوادث ناگواری کند.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5