خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور ویبراتور برقی (شاسی گردان)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ویبراتور برقی گردون
  • ویبراتور برقی گردون
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

موتور ویبراتور برقی شاسی متحرک:

در عملیات های بتن ریزی، یکی از ملاک ها به جهت افزایش سرعت تا راندمان کار، دسترسی مطلوب و سریع به تمام فضا های بتن ریزی شده به جهت ویبره زنی می باشد. مثلاً یک سطح بزرگ از یک سازه را در نظر بگیرید و یا اینکه قرار است بتن ریخته شده در فونداسیون وسیع یک ساختمان، تحت عملیات ویبره زنی قرار گیرد. اگر بخواهیم برای هر سوی فونداسیون تمام دستگاه ویبراتور را جا به جا کنیم تا بتوانیم ویبره زنی بتن را به انجام رسانیم، قطعا می‌ توانید کند شدن کار را تجسم کنید. خصوصاً که بتن هر لحظه که می ‌گذرد، سخت‌ تر می ‌شود و ویبره زنی، ناکارآمدتر خواهد شد.

در چنین حالتی اگر سیستمی تعریف شود که بتواند با استقرار در یک مکان بدون نیاز به تغییر محل استقرار بر تمامی سطح بتن ریزی شده دسترسی پیدا کند، شرایط کاری بسیار مطلوب تر راندمان بالاتری به پیش خواهد برد. ویبراتور برقی شاسی متحرک با هدف تأمین چنین نیازی است که طراحی شده است.

ویبراتور برقی بتن شاسی متحرک

امروزه فرآیند شاختمان سازی به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن، با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته انجام می گیرد. موتور ویبره برقی شاسی متحرک نیز یکی از این تجهیزات می باشد که در بتن ریزی استفاده بسیار گسترده ای دارند.

موتور برقی شاسی متحرک به دلیل قابلیت چرخش 360 درجه ای که از پایه دارند نسبت به موتور ویبره برقی شاسی ثابت متمامیز می گردند. این امکان کار با شیلنگ ویبراتور را در جهت های مختلف فراهم و از پیچ خوردن شیلنگ ویبره در حین کار جلوگیری می کنند.

کاربرد موتور ویبره برقی شاسی متحرک:

از ابزارهای مناسب جهت بتن ریزی و بالا بردن استحکام بتن،موتور ویبره  برقی شاسی متحرک می باشد. بتنی که به تازگی ریخته شده بسیار شل بوده و استحکام آن پایین است، همچنین در داخل آن حباب های بسیاری وجود دارد.

موتور ویبره برقی شاسی متحرک با ایجاد ارتعاش در بتن هوای موجود در آن را تخلیه و بتنی مستحکم را به وجود می آورد. موتور ویبره برقی شاسی متحرک قابلیت اتصال شیلنگ ویبراتور در سایزهای 1، 1.5 و 2 اینچ را دارا می باشند.

نکته: از بین بردن حباب های موجود در بتن توسط موتور ویبره برقی شاسی متحرک تا حد زیادی به مهارت اپراتور نیز بستگی دارد. در صورتی که اپراتور آموزش دیده و باتجربه نباشد نمی تواند عملیات ارتعاش بتن با شیلنگ ویبراتور را به درستی انجام دهد.

مشخصات فنی ویبره بتن برقی گردان:

نوع موتور

الکتروموتور (موتور برقی)

قدرت موتور

3 اسب بخار (2.2 کیلووات)- 2 اسب بخار(1.5 کیلووات)- تکفاز

دور موتور

2000 دور در دقیقه

نوع سیم پیچی

سیم پیچ تمام مس

نوع سیستم خنک کننده

هواخنک

وزن موتور

5.5 کیلوگرم

نوع شاسی

متحرک

سایز شیلنگ ویبراتور قابل اتصال

1، 1.5 و 2 اینچ

مزایای موتور ویبره برقی شاسی متحرک:

1- قدرت مناسب و ارتعاش بالا موتور ویبره در هنگام ویبره نمودن بتن

2- قابلیت چرخش 360 درجه موتور ویبراتور امکان کار با آن در جهت های مختلف را فراهم می سازد.

3- ارزانی قیمت موتور ویبره برقی شاسی متحرک نسبت به نوع پایه ثابت

4- به دلیل سبکی وزن موتور ویبره برقی شاسی متحرک، امکان تغییر محل استقرار آن به سادگی وجود دارد.

5-قابلیت کار نمودن موتور ویبره با برق تکفاز امکان استفاده از آن در مکان های مختلف را فراهم می سازد.

6- فلنچ فابریک جهت متصل نمودن موتور ویبراتور به شیلنگ، اتصالی مطمئن و جدانشدنی را ایجاد می نماید.

راحتی در کار با تامین گردش 360 درجه ویبراتور برقی:

زمانیکه بخواهید فضای ویبره زنی را در جهت هایی مخالف با موقعیت قرارگیری دستگاه ویبراتور برقی انتخاب کنید، در چنین حالتی شیلنگ ویبره بتن به شدت تاب برداشته و احتمال گره خوردن و یا پارگی شدید وجود خواهد داشت؛ اما در طراحی ویبراتور برقی شاسی متحرک این مشکل را با نصب یک پایه گردان ثابت حل کرده اند.

ویبره برقی شاسی گردون

در ویبره برقی بتن عادی تا زمانیکه سطح مورد نظر به جهت عملیات ویبره زنی، پیش روی دستگاه است، ویبره زدن بتن به راحتی و بدون هر گونه مشکلی به انجام خواهد رسید؛ اما زمانیکه بخواهید فضای ویبره زنی را در جهت هایی مخالف با موقعیت قرارگیری دستگاه ویبراتور برقی انتخاب کنید، در چنین حالتی شیلنگ ویبره برقی بتن به شدت تاب برداشته و احتمال گره خوردن و یا پارگی شدید وجود خواهد داشت؛

اما در طراحی ویبراتور برقی شاسی متحرک این مشکل را با نصب یک پایه گردان ثابت حل کرده اند. به این ترتیب که می توان با استقرار ویبراتور برقی شاسی متحرک در مرکز محل مورد نظر همراه با گردش ۳۶۰ درجه ای آن، به راحتی تمام فضا ها را تحت عملیات ویبره زنی بتن قرار داد.

مادامیکه هرگز اشکالاتی مانند تاب برداشتن شیلنگ ویبره برقی بتن و پارگی در آن اتفاق نخواهد افتاد.

از همین رو است که خرید ویبراتور برقی متحرک، مورد توجه اهل فن قرار دارد؛ زیرا همراه با خرید ویبراتور برقی متحرک می ‌توانند به راحتی در تمام فضا هایی که می خواهند، بدون نیاز به جا به جایی در محل استقرار دستگاه، عملیات های سنگین ویبره زنی بتن را به انجام رسانند.

البته این امکان را دلیل بر افزایش قابل توجه در قیمت ویبراتور برقی شاسی متحرک در نظر نیاورید. تمام آن چیزی که می تواند قابلیت گردش ۳۶۰ درجه ای را برای ویبره برقی بتن شاسی متحرک حاصل آورد، یک پایه گردان ساده است و این پایه گردان اگر چه در قیمت ویبراتور برقی تاثیرگذار است؛ اما هرگز نمی تواند این قیمت را آنچنان جا به جا سازد که در مسیر فروش ویبراتور برقی شاسی متحرک اختلالی حاصل آید.

از این رو اگر به عنوان یک حرفه ای در سطح بازار قصد خرید ویبراتور برقی متحرک را دارید، تفاوت اندک قیمتی آن را در کنار امکان بالایی که برای شما فراهم خواهد آورد، در نظر نیاورید. این موضوع حتی از نگاه کسانیکه در امر فروش ویبراتور برقی هستند نیز مورد تایید می باشد.

اصول کار با ویبراتور برقی شاسی متحرک چگونه است؟

اگر فکر می ‌کنید که می ‌توانید با استقرار یک دستگاه ویبراتور برقی شاسی متحرک در سطح عملیات بتن ریزی به راحتی و عاری از هر گونه مشکلی و یا مهارت خاصی تمام سطح را ویبره زنی کنید، سخت در اشتباهید.

اگر چه امکان گردش ۳۶۰ درجه ای ویبراتور برقی شاسی متحرک می تواند شما را از جا به جایی موقعیت دستگاه ویبره در هر حالتی بی‌ نیاز سازد؛ اما کار با این گردش ۳۶۰ درجه ای در دستگاه ویبراتور برقی شاسی متحرک نیز امر ساده ‌ای نمی باشد.

بگذارید موضوع را این طور برای شما تشریح کنیم. دستگاه ویبراتور برقی همراه با ارتعاشات سنگین در بطن بتن است که می تواند حباب های مانده در اعماق آن را خارج سازد.

پس در زمان کارکرد، یک فنر گردان را راهی سر پوکر نام شیلنگ ویبراتور برقی نموده تا همراه با ایجاد ارتعاش در پوکر، عملیات مورد نظر را تکمیل کند.

در چنین حالتی هر گونه جا به جایی شیلنگ ویبراتور برقی می تواند باعث تنش هایی در آن شود. تنش ‌هایی که گاها قادر هستند تا باعث پارگی در شیلنگ ویبراتور برقی باشند.

اگر قصد کار با ویبراتور برقی شاسی متحرک را دارید، باید متوجه طریقه صحیح این جا به جایی ‌ها باشید. این طور هم نیست که هر گاه دستگاه ویبره برقی بتن فعال است، بتوان به راحتی و عاری از هر گونه تنشی زاویه فعالیت آن را جا به جا نمود.

اندک مهارتی می ‌خواهد که می ‌توان همراه با خرید ویبراتور برقی متحرک و مقداری آگاهی و تمرین آن را کسب نمود.

مزیت ها در گردش کامل شیلنگ ویبره کدام است؟

اگر برای تکمیل عملیات های بتن ریزی ای که پیش رو دارید، نیاز است تا راهی بازار باشید و همراه با تنوع در قیمت ویبراتور برقی اقدام به خرید نمایید، هرگز مزیت ‌های بسیار از خرید ویبراتور برقی متحرک را از یاد نبرید.

مزیت هایی که می‌ توانند در هر عملیات بتن ریزی راهگشای شما باشند. از جمله مزیت هایی که با این خرید ساده همراه شما خواهد شد، می ‌توان موارد زیر را در نظر گرفت.

*    امکان کار در جهت های مختلف: اصلی ترین فاکتور در خرید ویبراتور برقی متحرک، قابلیت گردش ۳۶۰ درجه ای آن است. اگر یک حرفه ای باشید و بار ها در بطن عملیات ‌های ساختمانی فعالیت کرده باشید، متوجه خواهید بود که این امکان تا چه اندازه می ‌تواند راهگشا باشد.

*    قیمت مطلوب ویبراتور برقی: امکان جالب توجه ویبره زنی بتن در هر جهتی که بخواهید، آنقدر با ارزش است که در زمان خرید ویبراتور برقی متحرک، شکی در آن حاصل نیاورید. خصوصاً که متوجه باشید تفاوت قیمت ویبره برقی در انواع ثابت تا متحرک چندان زیاد نمی باشد.

*    آسانی در تغییر محل استقرار ویبره بتن: اگر چه شرط اول در کار با ویبره برقی بتن شاسی متحرک، توانایی گردش ۳۶۰ درجه ای آن است؛ اما این گردش در نهایت تا جاییکه طول شیلنگ پاسخگو باشد، مفید خواهد شد.

برای مسافت های طولانی تر لازم است تا دستگاه را جا به جا سازیم. در چنین حالتی هر دستگاهی که سبک تر است، مفیدتر خواهد شد.

ویبراتور برقی شاسی متحرک می تواند در سرعت اجرای عملیا ت های بتن ریزی تاثیرات بسیار مطلوب داشته باشد. وقتی در هر فضایی از کار نیاز به جا به جایی موقعیت دستگاه ندارید، اصولا می توانید در راحتی همراه با سرعت بیشتری کار را پیش ببرید.

برای خرید این محصول می توانید از قسمت بالا روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک کنید و یا با کارشناسان ما با شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ در نیکارکورپ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر و نگهداری ویبره برقی گردان:

موارد مربوط به تعمیر و نگهداری

قبل از روشن نمودن

هر 50 ساعت

هر 100 ساعت

هر 300 ساعت

فیلتر هوا و منفذهای مربوط به هواکش موتور را بررسی کنید. فیلتر را تمیز یا در صورت لزوم جایگزین کنید.

سیم برق را بررسی کنید، از سیم برق آسیب دیده استفاده نکنید.

ذغال های موتور ویبره برقی را بررسی کنید.

شفت موتور را تمیز و روغنکاری کنید

روغن در سر شفت را تعویض کنید.

1- تعمیر و نگهداری به صورت منظم و دوره ای لازم است تا دستگاه به درستی و با قابل اعتماد بالا در طول زمان عمل کند. عدم انجام تعمیرات کافی، ایمنی دستگاه را کاهش می دهد و امکان به وجود آمدن خرابی های ناگهانی دستگاه در هنگام کار با ویبره برقی متحرک را به وجود می آورد.

2- به طور دقیق و منظم فواصل تعمیر و نگهداری را رعایت کنید.

3- اگر دستگاه به تعمیر نیاز دارد و دچار مشکل است، از آن استفاده نکنید.

خرابی دستگاه موتور ویبراتور برقی شاسی گردان:

اگر در هنگام کار با دستگاه تشخیص دادید که دستگاه بد کار می کند و دارای سوء عملکرد است، باید بلافاصله دستگاه را خاموش و مشکل آن را حل نمایید.

حتما قبل از کار با موتور ویبراتور، تمامی نواقصی که ایمنی کار با دستگاه را زیر سوال می برد، برطرف نمایید.

قطعات آسیب دیده و معیوب را سریعا جایگزین کنید.

نکات ایمنی کار با ویبره برقی شاسی گردان:

1- هرگز دستگاه را در محیطی که در آن امکان انفجار یا احتراق وجود دارد به کار نیاندازید.

2- قبل از کار با دستگاه به طور کامل با محیط کاری آشنا شده و موانعی که در محل پروژه وجود دارد را بشناسید تا در هنگام کار با موتور ویبره برقی دچار مشکل یا صدمات نشوید.

3- به هیچ وجه در زمانی که تحت تاثیر الکل و یا دارو بوده و حالت عادی ندارید، از دستگاه استفاده نکنید.

4- در هنگام کار با موتور ویبره برقی پایه ثابت و انجام عملیات ویبره زنی بتن، از لباس ایمنی، دستکش، عینک، چکمه و کلاه ایمنی استفاده کنید.

5- از پوشیدن لباس های بلند یا تجهیزات که شل و یا آویزان بوده و امکان گیر کردن به قسمت های متحرک دستگاه را دارد، جدا خودداری کنید.

6- به طور همیشگی قبل از استفاده موتور ویبره برقی بتن کابل دستگاه را بررسی کنید تا فاقد هرگونه صدمه یا زدگی باشد.

عیب یابی با موتور ویبره برقی شاسی متحرک:

مشکل/علامت

دلیل/راه حل

موتور ویبره برقی روشن نمی شود.

قطع کننده مدار یا فیوز موتور دچار مشکل است

کلید روشن/خاموش موتور دچار مشکل است

سیم اتصال موتور به برق دچار مشکل است

ذغال های دینام دچار مشکل است و یا ساییده گردیده اند. جایگزین شوند.

موتور با سرعت مناسب کار می کند، اما داغ می کند.

فیلتر هوا کثیف بوده یا دریچه های هواکش موتور توسط بتن مسدود گردیده اند.

گریس بیش از حد داخل شفت موتور

روغن  بیش از حد در سر ویبراتور

موتور با سرعت کم کار می کند و داغ  می کند.

برقی که موتور ویبراتور به آن متصل است دچار مشکل است

شفت موتور روغنکاری نگردیده و در هنگام کار خشک است

بلبرینگ در سرشفت بازرسی و جایگزین گردد.

روتور الکترومتور ساییده گردیده است.

بلبرینگ موتور شکسته است، بررسی و تعویض گردد.

موتور ویبراتور برقی شاسی گردان سر و صدای زیادی در حین کار ایجاد می کند

ذغال های دینام ساییده گردیده اند، یا به اشتباه نصب گردیده اند.

بلبرینگ های موتور ساییده گردیده اند.

روتور الکتروموتور دچار سایش شده است.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5