خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا
  • شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شیلنگ ویبراتور یا شیلنگ ویبره بتن ابزاری جهت ایجاد لرزش در بتن خیس برای هواگیری محل بتن ریزی شده می باشد. هنگامی که بتن ریزی انجام می شود، مقدار قابل توجهی از حباب های هوا در بین مخلوط سیمان محبوس می‌شوند. اگر این هوا از بین نرود باعث تضعیف مقاومت بتن خواهد شد.

راه حل مطمئن برای از بین بردن حباب های هوا در حین بتن ریزی ایجاد لرزش و ارتعاش در عمق بتن است. این کار به وسیله شیلنگ ویبراتور بتن انجام می گردد. یعنی با لرزشی که پوکر (سر شلنگ) در عمق بتن ایجاد می‌کند باعث آزاد سازی حباب های هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود.

در بین انواع شلینگ ویبراتورها، شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا طرفداران خاص خود را دارد و امروزه تولیدکنندگان مختلفی اقدام به تولید این محصول می‌کنند، اما یکی از بهترین برندها که در ایران نیز نام و آوازه خوبی دارد و در بین مدل‌های بادی فروش بالایی دارد، شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا است.

از این شیلنگ ویبراتور برای از بین بردن حباب‌های داخل بتن استفاده می‌کنند. وقتی مرحله بتن ریزی انجام می‌شود بین ذرات و سنگدانه‌های بتن حباب‌هایی شکل می‌گیرد که اگر به همین وضعیت بتن خشک شود، در آینده باعث کاهش مقاومت آن خواهد شد و احتمالاً شاهد برخی مشکلات مثل نشست بتن و مواردی از این قبیل خواهیم بود بنابراین با استفاده از شیلنگ ویبراتور می‌توان این خلل و فرج‌ها را از بین برد که وسیله مورد نیاز برای این کار شیلنگ ویبراتور است. در ادامه این مطلب به بررسی شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا خواهیم پرداخت.

شیلنگ ویبراتور بادی چیست؟

یکی از مهم ترین فعالیت ها در عملیات های ساختمان سازی با اسکلت های بتنی، هواگیری از بتن می باشد. فعالیتی که در عین ساده بودن ماجرای آن، تأثیر بسیار عمیقی بر استحکام سازه خواهد گذاشت؛ اما احتمالاً قبل از آنکه با نگاهی حرفه ای در باب این فعالیت ساختمان سازی صحبتی داشته باشیم، این سؤال برای شما مطرح شود که اصولاً هواگیری از بتن چیست؟ چرا انجام می شود؟ و چه ابزاری برای این منظور به کار خواهد رفت؟

شیلنگ ویبراتور جهت بتن ریزی

ویبراتور بادی برکر چه ویژگی هایی دارد؟

انعطاف داشتن شیلنگ ویبره بادی ایتالیایی برکر

همان طور که گفتیم، بتن در فاز سیالی خود، بسیار سنگین و سفت است و به این سادگی ها هر چیزی در بطن آن نفوذ نمی کند. شیلنگ ویبراتور بادی برکر باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا بتواند شرایط سخت کاری در عملیات های ساختمان سازی را پاسخگو باشد.

مقاومت بالای شیلنگ ویبره برکر در برابر فشار باد

سنگین بودن بتن می تواند هر ابزاری را به راحتی تخریب کند. از طرفی وجود دانه های سفت شن و ماسه در بطن بتن در فاز سیالی آن، به شدت شرایط سایش را ایجاد می‌کنند شیلنگ ویبراتور بادی خوب، باید از مقاومت بالایی در برابر فشار سنگین بتن در کنار تحمل سایش بالا و همچنین تحمل در مقابل پاره شدگی برخوردار باشد.

کاربرد شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا

ویبراتور بتن یک ابزار ساختمان سازی است که معمولاً در سایت های بتن ریزی از آن استفاده می شود. این ماشین ها و مجموعه ای از ابزارهای مربوط به آن، مانند شیلنگ ویبراتور ، برای کاربردهای گوناگون توسط تولید کنندگان مختلف طراحی شده اند. ویبراتورها برای اطمینان بابت از بین رفتن حباب های هوا در هنگام بتن ریزی و یکدست شدن بتن به کار گرفته می‌شوند.

این به معنی این است که بتن در بلند مدت قوی و مستحکم باقی مانده و حتی پس از اتمام کار صاف و یکدست  خواهد بود. در واقع عمل لرزاندن بتن توسط شیلنگ ویبره که در داخل بتن فرو برده می‌شود انجام می‌شود که نیروی حرکتی آن توسط موتور ویبره متصل به آن تأمین می‌شود.

انواع متنوعی از موتور ویبراتورهای بتن وجود دارد. کاربرد دستگاه‌های لرزاننده بتن در سایت‌های بتن ریزی بسیار مهم و حیاتی است. هنگامی که بتن ریزی انجام می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا در آن ایجاد شود که به طور قابل توجهی باعث تضعیف بتن خواهد شد.

راه حل متداولی که در بسیاری از موارد به کار برده می‌شود و یک نیاز اساسی در ساخت و سازها محسوب می‌شود استفاده از لرزش گر یا همان ویبراتور بتن است. این ابزارها بتن تازه ریخته شده را با قدرت بالا میلرزانند و این کار باعث می‌شود حباب های هوا از بین برود.

ویبراتور بتن در سه نوع ویبراتور قالبی، ویبراتور سطحی و ویبراتور داخلی تولید و استفاده می‌شوند. ویبراتور داخلی که همان استفاده از شیلنگ ویبراتور می‌باشد بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. بسیاری از ویبراتورها می توانند توسط یک کاربر مورد استفاده قرار گیرند و فرآیند انجام آن نسبتاً ساده است: کاربر به سرعت شیلنگ را داخل بتن خیس فرو می‌برد، سپس آن را به آرامی خارج می‌کند.

این کار به اندازه لازم تکرار می‌شود. توصیه شده است که شیلنگ به صورت عمودی وارد بتن گردد. این شیلنگ ها در مدل‌های بادی، الکتریکی و مکانیکی تولید می‌شوند. شیلنگ ویبره بادی نیز یکی از انواع پرکاربرد آن است که برای استفاده از آن باید از یک کمپرسور باد دائم بار استفاده کرد.

لزوم استفاده از شیلنگ ویبره بادی بتن

هنگامی که بتن ریزی انجام می شود، ممکن است میلیون‌ها حباب هوا در آن ایجاد شود که به طور قابل توجهی باعث تضعیف بتن خواهد شد. راه حل متداولی که در بسیاری از موارد به کار برده می‌شود و یک نیاز اساسی در ساخت و سازها محسوب می‌شود استفاده از لرزش گر یا همان ویبراتور بتن است.

ویبراتورهای بتنی بادی، بتن تازه ریخته شده را با نیروی محرکه کمپرسور باد و با قدرت بالا میلرزانند و این کار باعث می‌شود حباب های هوا از بین برود. از انواع پرکاربرد این مدل ، شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا می‌باشد که با توجه به مزایای آن طرفداران زیادی دارد.

این بدان معنی است که بتن در بلند مدت قوی و مستحکم باقی مانده و حتی پس از اتمام کار صاف و یکدست  خواهد بود. در واقع عمل لرزاندن بتن توسط شیلنگ های لرزاننده که در داخل بتن فرو برده میشود انجام می‌شود که نیروی حرکتی آن توسط شیلنگ ویبراتور بادی متصل به آن تأمین می‌شود.

لزوم استفاده از شیلنگ ویبره برقی بتن

حتماً قبل از استفاده از شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا این دستورالعمل را بخوانید:

1- همیشه اطمینان حاصل که کل سر ویبراتور به طور کامل در بتن غوطه ور گردیده است.

ویبراتورهایی که در کارهای تخت استفاده می‌شوند بسیار مؤثرتر می باشند تا زمانی که به صورت افقی به کار روند.

هنگامی ارتعاش بتن در یک محل از نگه داشتن پوکر ویبراتورها در آن محل برای دوره زمانی بیش از حد خودداری کنید. این امر از شکستن و خرابی ویبراتور جلوگیری خواهد نمود.

2- ویبراتور برای ایجاد ارتعاش در بتن باید آزاد باشد و بین میلگردها و تقویت کننده های پی قرار نگیرد. این عمل باعث جلوگیری از آسیب به شلنگ ها و اجتناب از به خارج کشیده شدن سر ویبراتور از درایو می گردد.

3- از دست‌کاری و تغییر موقعیت بست سر ویبراتور اجتناب کنید.

4- شیلنگ ها را به صورت مستقیم و صاف نگه دارید و در صورت امکان مطمئن شوید که هیچ گونه پیچیدگی یا گره ای که باعث آسیب به شیلنگ می شود وجود ندارد.

اجازه ندهید که ویبراتور در کار پایین برود. این عمل از باز شدن کلاهک دماغه جلوگیری می نماید.

5- توصیه می کنیم ویبراتور را حداقل در فاصله یک متری از سر ویبراتور قرار دهید. لرزش بیش از حد، حرکات تکراری یا موقعیت های نامناسب برای دست ها و بازوهای شما مضر است. در صورتی که احساس ناراحتی، سوزن سوزن شدن یا درد در دست ها و بازوها می کنید از کار کردن با آن ویبراتور اجتناب کنید. قبل از ادامه عملیات از مشاوره های یک پزشک بهره بگیرید، زمان قرار گرفتن در معرض عملیات و کار کردن با دستگاه به صورت مداوم باید کنترل شود.

تعمیر و نگهداری دوره ای شیلنگ ویبراتور بادی برکر ایتالیا


1- پوکر باید از ورودی هوا جدا شود و شیر در موقعیت خاموش قرار گیرد.
2- در صورت لزوم، هر روز مخزن روغنی که بر روی دسته قرار دارد را چک کرده و دوباره پر کنید. همیشه مخزن را با یک روغن غیرحلال با ویسکوزیته 20 تا 30 SAE پر کنید.
3- در هربار تعمیر و نگهداری فقط باید قطعات اصلی این کار رو،جایگزین کنید. و از قرار دادن قطعات و جنس های متفرقه اجتناب کنید.
4- قطر و طول مقطع را برای اندازه گیری پوشش و حالت آن بررسی کنید. زمانی که اندازه مقاطع کمتر از مقادیر استاندارد باشد، باید جایگزین شوند.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5