خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبراتور ایران کوب

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیلنگ ویبره ایران کوب
  • شیلنگ ویبره ایران کوب
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

گروه صنعتی ایران کوب به عنوان اولین تولیدکننده حرفه ای انواع شیلنگ ویبراتورهای مکانیکی، بادی، برقی و ویبراتور بدنه در سطح داخلی معرفی می ‌شود. این مجموعه فعالیت حرفه ‌ای خود را از حدود ۳۰ سال پیش آغاز کرده است

شیلنگ ویبره ایران کوب

هرگز نمی توانیم بدون انجام عملیات ویبره زنی بتن از استحکام نهایی سازه اطمینان داشته باشیم. زیرا بتن در مقدمات امر، درست در زمان گیرش، یعنی همان لحظه تخلیه شدن در محل پروژه، حجم قابل توجهی از هوا را به شکل حباب های ریز و درشت در بطن خود نگه می دارد.

این حباب های مانده در عمق بتن است که به شدت از کارآیی تا استحکام آن می کاهد. دلیل اصلی در بروز چنین رویداد مخربی، حضور سطح اصطکاک بالا میان دانه های شن و ملات سیمان و آب است. اما وقتی عملیات ویبره زنی بتن را به درستی تکمیل می ‌کنیم، در واقع با حذف این اصطکاک باعث یکدست شدن بتن می‌ شویم که در نهایت به خارج شدن هوای محبوس شده می ‌انجامد.

عملیات خطیر و کلیدی ویبره زنی را توسط دستگاهی با نام شیلنگ ویبراتور انجام می دهند. در این بین محصول تمام ایرانی با نام تجاری شیلنگ ویبراتور ایران کوب به عنوان یکی از بهترین و مطمئن ترین های بازار معرفی شده است.

شیلنگ ویبراتور ایرانکوب

وقتی پای تهیه تجهیزات فنی و مهندسی، خصوصاً ماشین آلات ساختمان سازی در میان است، نگاه جدی بسیاری در تامین محصولات از برندهای خارجی است. زیرا تنها یک برند خارجی را در امر ساخت ماشین آلات فنی و مهندسی توانمند می دانند. البته در کیفیت تا کارایی چنین نمونه هایی نمی توان شک کرد.

به شرط آنکه از برندهای شهیر و البته خوش ‌ساخت بازار که همگی گران قیمت هستند، ماشین مورد نظر خود را تهیه کرده باشید. اما وقتی پای تهیه محصولات بی کیفیت و نامناسب خارجی در میان است، چرا نباید به فکر تهیه محصول خوش ساخت داخلی باشیم؟ محصولی مانند شیلنگ ویبراتور ایران کوب که به ‌عنوان یک وزنه تأثیرگذار در سطح بازارهای داخلی عرضه اندام می کند.

هر اهل فنی می ‌داند که عملیات ویبره زنی چه مراحل سخت و چالش برانگیزی دارد. بتن متریال سرسخت و کاملاً فرسایشی است. لذا وقتی پای عملیات ویبره زنی در میان است، باید از شیلنگ ویبره ای که کاملا مستحکم و البته قدرتمند است استفاده شود.

با این رویکرد، توجه به شیلنگ ویبراتور ایران کوب بیش از هر دلیل دیگری توجیه پذیر است. زیرا محصول ایرانی در مسیر ساختی مناسب با استفاده از متریال مرغوب تهیه شده است و می ‌تواند ضریب اطمینان بسیار بالایی را در حین انجام تمامی عملیات های ویبره زنی تامین نماید.

شیلنگ ویبراتور ایران کوب را از بهترین متریال با بالاترین درجات استاندارد شده ساخته اند تا بتوانند در مواجهه با بتن سرسخت و فرسایشی بالاترین و بهترین درجات کاری را تامین نمایند.

خرید محصول ایرانی شاید در بسیاری از موارد تبدیل به یک شعار نخ نما باشد؛ اما در باب شیلنگ ویبراتور ایران کوب تبدیل به یک پیشنهاد عالی می شود. زیرا اهل فن، آنها که با انواع شیلنگ ویبره ها از برندهای مختلف کار کرده اند، به خوبی می ‌دانند که شیلنگ ویبره ایران کوب اصلی تا چه اندازه قابلیت های حرفه ای و کارآمد را از خود نشان داده است.

کسانی که در زمینه سازه های ساختمانی فعالیت دارند به خوبی می دانند که برای آماده کردن بتن باید مراحلی را طی کنند. در بین این مراحل ویبره زدن بتن به منظور خارج کردن هوای محبوس از لابه لای ذرات بتن استفاده می شود که این کار توسط دستگاه ویبره و شیلنگ متصل به آن اتفاق می افتد. ازجمله بهترین شرکت های ایرانی که در بحث ساخت شیلنگ های ویبره فعالیت دارد شرکت ایران کوب می باشد. 

آشنایی با شیلنگ ویبراتور ایران کوب

در حال حاضر چندین کمپانی با نام ‌های تجاری متنوع در سطح صنایع داخلی در حال تولید انواع شیلنگ ویبراتورها هستند. برخی از این کمپانی ها فقط در حد یک مونتاژ کننده نه چندان توانمند ظاهر شده اند و برخی دیگر مانند برند ایران کوب پا را بسیار فراتر گذاشته، رویکرد طراحی تا تولید تمام بخش‌ های شیلنگ ویبراتور را انجام می ‌دهند.

شاید در همین ابتدای ماجرا موضوع را بسیار ساده در نظر بگیرید و محصول با عنوان شیلنگ ویبراتور را در جایگاه یک ابزار ساده که چندان حساسیتی در ساختن آن وجود ندارد، پایین بیاورید. عموما همین نگاه ساده انگارانه است که پای شما را به سمت خرید محصولات بی ‌کیفیت بازار می کشاند.

وقتی فکر می کنید که هیچ چالش دست و پاگیری در مسیر طراحی تا ساخت انواع شیلنگ ویبراتور وجود ندارد، قاعدتاً متوجه مباحث جدی و کلیدی در هنگام خرید و حتی در حین انجام عملیات ویبره زنی نخواهید شد.

اما حرفه ای ها می دانند که دنیای کار با شیلنگ ویبراتورها تا چه اندازه دشوار و سنگین است و در این بین طرح ساخت خوب و استفاده از متریال های با کیفیت تا چه اندازه مهم می باشد. به همین دلیل است که شاهد سطح فروش شیلنگ ویبره ایران کوب اصلی در جایگاه مناسبی هستیم. زیرا حرفه ای ها در همان نگاه نخست متوجه استفاده از بهترین ایده ها در ساخت شیلنگ ویبراتور ایران کوب می‌ شوند.

گروه صنعتی ایران کوب در طراحی محصول توانمند خود نگاه جامع و البته فراگیری داشته است. محصولات معرفی شده در گروه صنعتی ایران کوب شامل ساخت شیلنگ ویبره در سه سایز اصلی 1، 1.5 و 2 اینچ می ‌باشد.

این سه سایز از پرکاربرد ترین مدل های شیلنگ ویبره هستند. تا جاییکه می توان تمام نیازهای ویبره زنی در تمامی عملیات ‌های سطح متوسط شهرسازی را با حضور چنین شیلنگ ویبره هایی انجام داد.

البته در کنار نگاه ویژه در طراحی تا تولید مدل های پرکاربرد، محصول مورد نظر ما یعنی شیلنگ ویبراتور ایران کوب با بالاترین درجات کیفی و بهترین ایده های طراحی همراه است. به طوری که به راحتی می ‌تواند با محصولات خارجی و بسیار معتبر بازار رقابت کند.

در عملیات ویبره زنی قرار است حجم سنگین بتن را در حضور شیلنگ ویبره های توانمند به لرزش اندازیم. این لرزش باید به شکلی تخصصی در مقداری حساب شده و زمانبندی درست صورت گیرد. مهارت اپراتورها در تکمیل عملیات ویبره زنی بسیار مهم است.

یک اپراتور آگاه به خوبی می ‌داند که شیلنگ ویبره را تحت چه زاویه ای و در چه عمقی از بتن برای چه مدت زمانی نگه دارد و حرکت شیلنگ ویبره را چگونه تنظیم کند.

به این ترتیب در کمال مهارت می تواند تمامی حجم بتن را یکدست و یکنواخت سازد. البته وقتی قادر است تا این مهارت خود را نهایی کند که از بهترین شیلنگ ویبره ها استفاده کرده باشد. در این بین قطعا حضور یک شیلنگ ویبراتور ایران کوب می ‌تواند نیاز حرفه ای اپراتورهای کاربلد را تامین نماید.

شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

معروفترین برند بازار در زمینه تولید شیلنگ ویبراتور در داخل کشور، شرکت ایران کوب می باشد. شیلنگ ویبراتور ایران کوب در سه سایز اصلی 1، 1/5 و 2 اینچ تولید می گردد که هم از لحاظ قیمت شیلنگ ویبره و هم از لحاظ کیفیت، قابل رقابت با شیلنگ ویبراتورهای خارجی بوده و در حال حاضر یکی از معروفترین و بهترین برندهای ایرانی در این زمینه می باشد. شیلنگ ویبره ایران کوب با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، یکی از بهترین های نوع خود در ایران محسوب می شود که با تلاش و زحمت متخصصان ایرانی تولید شده است. 

معرفی برند ایران کوب

در بحث فنی تا رویکرد اجرایی با انواع مدل های تولید شده از شیلنگ ویبراتور ایران کوب لازم است تا اندک آشنایی با این برند مطرح داخلی نیز داشته باشیم. زیرا اطمینان از نام و آوازه برند است که خیال ما را از تهیه کردن یک ابزار فنی و مهندسی آسوده می کند. در این بین هر چه کمپانی تولیدکننده برند از تجربه بالاتر همراه با سابقه کاری بیشتری برخوردار باشد، قاعدتاً می ‌تواند محصول کارآمدتری که کیفیت بهتری را دارد، عرضه نماید. مانند گروه صنعتی ایران کوب که نزدیک به ۳۰ سال سابقه مستمر تولیدی دارد.

گروه صنعتی ایران کوب به عنوان اولین تولیدکننده حرفه ای انواع شیلنگ ویبراتورهای مکانیکی، بادی، برقی و ویبراتور بدنه در سطح داخلی معرفی می ‌شود. این مجموعه فعالیت حرفه ‌ای خود را از حدود ۳۰ سال پیش آغاز کرده است و همچنان به عنوان مطرح ترین برند ایرانی در زمینه تولید انواع تجهیزات ویبراتور شناخته می شود.

کمپانی ایران کوب از یک سیستم مدیریت یکپارچه به همراه بهره گیری از مهندسین مجرب توانسته است سطح کیفی محصولات خود را تا تأمین استانداردهای جهانی بالا بکشد. در این کمپانی برای تولید انواع محصولات، از ماشین آلات CNC برای بسیار دقیق و مدرنی استفاده می ‌شود. تا حدی که دقت محصولات طراحی و تولید شده با رقبای سرسخت خارجی برابری می ‌کند. تا جاییکه توانسته است به عنوان تنها کمپانی فعال در این عرصه باشد که موفق به اخذ ۴ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱،  ۱۰۰۰۲ و ۱۸۰۰۱ شده است.

قدم موثر کمپانی ایران کوب در طراحی تا تولید انواع شیلنگ ویبراتورها، مربوط به ۳۰ سال فعالیت مستمر است. در زمانی که مسیر ساخت و ساز در سطح کشور رویه توسعه فراگیری نهاده بود و در این بین کمبود ماشین آلات مهندسی شده به عنوان یک نقطه ضعف تاثیرگذار بر بدنه ساخت و ساز کشور خود نمایی می کرد. در آن سال‌ ها تقریباً حجم کاملی از ماشین آلات ساختمان سازی به شکل محصولات وارداتی در سطح کشور نمایان بود.

این کمبود قابل توجه باعث شد تا برخی از کارآفرینان خود ساخته اقدام به طراحی تا تولید انواع ماشین آلات ساختمان سازی با رویکرد تولید بومی داشته باشند. گروه صنعتی ایران کوب از میان همین شور انقلابی در تولید محصولات داخلی زاده شده است و در تمام این مدت طولانی، فعالیت مستمر و پر تلاش خود را پیگیر بوده است. تا جاییکه حالا در مقام یک کمپانی معتبر ایرانی می تواند جایگاه بسیار بالاتری به نسبت از انبوه رقبای جهانی داشته باشد.

البته این هنر کمپانی ایران کوب باعث شده تا سطح ناقصی از نمونه های کپی شده با نام تجاری این محصول خوش ساخت داخلی در سطح بازار به فروش برسد. نمونه‌ هایی که جز بی اعتبار کردن توانمندی های کمپانی ایرانی دستاورد دیگری ندارند. لذا اگر قصد تهیه کردن محصولات داخلی را دارید، دقت کنید که از شیلنگ ویبره ایران کوب اصلی بهره مند هستید. نمونه های اصلی طرح ساخت مرغوب و بسیار با کیفیتی دارند.

آنچنان که در یک نگاه ساده می توانید وجه تفاوت ها را متوجه شوید. به هر صورت اگر از شیلنگ ویبره ایران کوب اصلی تهیه می ‌کنید، قاعدتاً همراه با هنر این کمپانی داخلی، عرصه ‌های قدرتمندی از کار ویبره زنی را تجربه خواهید کرد.

مشخصات کلی شیلنگ ویبراتور مکانیکی:

سایز شیلنگ ویبره

1، 1.5 و 2 اینچ

برند شیلنگ ویبراتور

ایران کوب

کشور سازنده

ایران

نوع دستگاه و کاربری

شیلنگ ویبراتور مکانیکی

مشخصات فنی شیلنگ ویبراتور:

طول شیلنگ ویبراتور

6 متر

قطر پوکر

28، 38 و 48 میلیمتر

میزان دور

3000 دور در دقیقه

قطر فنر

12 میلیمتر

وزن کلی دستگاه با موتور

22 کیلوگرم

تشخیص اصلی بودن شیلنگ ویبراتور

وجود حک ایران کوب در قسمت سر شیلنگ

ویژگی های منحصر به فرد شیلنگ ویبراتور ایران کوب

محل کار تمامی شیلنگ ویبراتورها، عمق بتن است. یعنی درست در سخت ترین شرایط کاری حضور دارند. بتن در مقدمات امر که حالتی نیمه سیال دارد، بسیار سنگین و به شدت خورنده و سایشی است. چنین متریالی به راحتی می تواند هر نوع ماشین و یا ابزاری را نابود کند. برای همین است که کلیه ابزارها تا ماشین آلات درگیر با بتن باید از جنس فولادهای سخت کاری شده با شرایط ضد زنگ زدگی کامل طراحی شده باشند. این رویکرد در طراحی تا تولید انواع شیلنگ ویبراتور ایران کوب نیز دیده شده است. اما بگذارید رویکرد طراحی مناسب و سرسختانه شیلنگ ویبراتور ایران کوب را در یک جریان تخصصی تر به شکل جز به جز تشریح کنیم.

►   هر شیلنگ ویبراتور از طریق یک کوپلینگ بر محور مولد خود متصل می‌ شود. کوپلینگ ها محل انتقال قدرت هستند. در نظر داشته باشید که شیلنگ ویبراتور در عمق بتن محصور است و فشار سنگین بتن در برابر لرزش مقاومت می کند. لذا باید قدرت بالایی در کار باشد تا بتوانیم بر این مقاومت سرسختانه بتن فائق آییم. به این ترتیب در ماهیت کار شیلنگ ویبراتور قرار است قدرت زیادی از طریق کوپلینگ منتقل شود. کوپلینگ در نظر گرفته شده برای انواع شیلنگ ویبراتور ایران کوب از جنس فولاد سخت کاری شده است. آنچنان که می تواند در مقابل هر نوع انتقال قدرت از مولدهای توانمند مکانیکی نیز ضریب کارکرد کاملی داشته باشد. احتمالا می دانید که عمده خرابی های انواع شیلنگ ویبراتور مربوط به شکستن و یا فرسایش همین کوپلینگ می ‌باشد. قطعه ‌ای که با ساخته شدن از فولاد سخت کاری شده در شیلنگ ویبراتور ایران کوب، ویژگی ‌های بسیار مقاومی پیدا کرده است.

►   بخش کلیدی بعدی در طراحی هر مدل از شیلنگ ویبراتور مربوط به فنر آن است. فنر قطعه ‌ای فولادین و بزرگ است که در حد فاصل میان کوپلینگ تا پوکر نصب شده است و وظیفه آن، انتقال قدرت گردش مولد می باشد. شیلنگ ویبراتورها باید منعطف باشند تا بتوانند در انواع حجم ها از بتن نفوذ نمایند. این انعطاف را فنر شیلنگ تامین می نماید. در عین حال باید استحکام و ماندگاری کافی را داشته باشند. فنر به عنوان یکی از اصلی ترین بخش ها باید توانمندی کافی در تامین این استحکام را داشته باشد. فنر به کار رفته در طرح ساخت انواع شیلنگ ویبراتور ایران کوب، از جنس فولاد سخت کاری شده با قابلیت کامل ضد زنگ زدگی است که می ‌تواند در انعطافی بالا از پس تحمل سخت ترین شرایط کاری برآید.

►   پوسته شیلنگ ویبراتور ایران کوب نیز طرح ساخت کاملاً مناسب و حرفه ای را تجربه می کند. در پوسته شیلنگ ویبراتور ایران کوب از بالاترین استانداردها در طراحی شیلنگ ویبراتورها استفاده شده است تا در نهایت بتوان محافظی منعطف و بسیار مقاوم و ماندگار را تامین نمود. یک پوسته مناسب و استاندارد می تواند در مقابل اثرات سایشی و خورندگی بتن مقاومت کرده و در عین حال مانع از نفوذ آب به اجزای داخلی شود. چنین رویکردی را می توان در طرح ساخت پوسته شیلنگ ویبراتور ایران کوب مشاهده کرد.

►   به یقین مهمترین و اصلی ترین بخش طراحی شده در هر شیلنگ ویبراتور، قسمت لرزاننده آن است که با نام پوکر معرفی می شود. پوکر در ارتباط مستقیم با حجم بتن قرار دارد و باید تحت تاثیر قدرت گردش فنر در مسیر یک تبدیل قدرت مکانیکی، لرزش ‌هایی را تولید کند. ارتعاشی که در فرکانس بالا با دامنه کوتاه است و مستقیماً در عمق بتن رها خواهد شد. همین ارتعاش است که مراتب یکدست شدن حجم بتن و در امتداد آن خارج شدن حباب ها از عمق بتن را فراهم می کند. نکته در قدرت بالای ارتعاش است. بتن به هیچ حالت تمایلی به پذیرش لرزش های عمیق پوکر ندارد. چگالی بالا و وزن زیاد سیال بتن در مقدمات گیرش نهایی آن، مانع از ایجاد لرزش عمیق و فراگیر می شود. در این حالت است که باید از پوکر توانمندی بهره ‌مند باشیم. پوکر طراحی شده در شیلنگ ویبراتور ایران کوب از طرح ساخت مناسبی برخوردار است. این پوکر در راندمان بالا قدرت گردش فنر را تبدیل به یک حرکت لرزشی فراگیر و توانمند می کند. در عین حال جنس پوکر در شیلنگ ویبراتور ایران کوب از آهن سخت کاری شده است تا در مقابل اثرات تخریبی، فرسایشی و سایشی بتن مقاومت کافی داشته باشد.

تمام هنر برند ایرانی برای ساخت یک شیلنگ ویبراتور مکانیکی تمام عیار صرف شده است. اهل فن به خوبی متوجه این ویژگی های برتر در طراحی شیلنگ ویبراتور ایران کوب هستند. البته به شرط آنکه مدل اصلی را تهیه کرده باشید. مدل اصلی از یک نام هک شده طلایی بر پوکر قابل شناسایی است.

ویژگی ‌های برتر در طراحی محصول ایران کوب از یک نظر، شرایط ساده در تعمیر و نگهداری از آنها در سوی دیگر ماجرا نیز قابل توجه می باشد. تعمیر شیلنگ ویبراتور ایران کوب به راحتی صورت می گیرد.

قطعات معیوب در مسیر تعمیر شیلنگ ویبراتور ایران کوب همگی از شبکه توزیع مناسبی توسط برند مذکور برخوردار هستند. در عین حال مسیر مونتاژ و چیدمان مناسبی در اجزای شیلنگ وجود دارد. تا جاییکه به راحتی می توان هر بخش خراب شده در مسیر تعمیر شیلنگ ویبراتور ایران کوب را به طور کامل به البته حرفه ای تعویض نمود.

شیلنگ ویبره ایرانکوب

برای اطمینان از تهیه محصول اصلی و یا تامین قطعات یدکی مناسب و هماهنگ با محصولات مورد نظر، بهتر است هر گونه پیگیری در امر خرید را از نمایندگی ایران کوب بخواهید. قطعاً در نمایندگی ایران کوب با محصول اصلی که مشخصه های حرفه ‌ای مورد نظر ما را دارد مواجه خواهید شد.

در این بین همراه با تمام ویژگی های فنی تا شرایط نگهداری ساده و همچنین تعمیرات منطقی از محصول ایرانی باید نیم نگاهی هم بر قیمت شیلنگ ویبراتور مکانیکی ایران کوب داشته باشیم. با تمام ویژگی های جالب توجه و قدرت کارایی بالا از محصول ایرانی که کاملاً قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد، قیمت شیلنگ ویبراتور ایران کوب جایگاه کاملاً رقابتی را در سطح بازار تجربه می ‌کند. قیمت شیلنگ ویبره ایران کوب به نسبت امکاناتی که عرضه می کند، فضای کاملاً اقتصادی و مناسبی را تهیه کرده است.

معرفی شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

شیلنگ ویبراتور ایران کوب از جمله محصولات با کیفیت ایرانی می باشد که در حال حاضر پرچم دار بهترین تولید شیلنگ ویبراتور در ایران است. این شیلنگ  قابلیت اتصال به انواع موتور ویبره برقی، بنزینی و دیزلی را دارد. همچنین شیلنگ ویبراتور ایران کوب، دارای طراحی دقیق با استحکام بالا می باشد که در شرایط مختلف و مکان های گوناگون مانند ستون، کف و قالب ها و... کاربرد دارد.

ویژگی های منحصر به فرد شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

این دسته از شیلنگ ویبره های بتن از لحاظ روکش مربوط به شیلنگ و همچنین قسمت کوپلینگ منحصر به فرد و دارای کیفیت بسیار مناسبی بوده و از فولاد سختکاری شده تهیه گردیده اند، که این امر باعث افزایش طول عمر شیلنگ ویبراتور و مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش می گردد. قطعات مصرفی از قبیل پوکر، فنر و اجزای داخلی دستگاه نیز با استفاده از مناسب ترین  تولید گردیده اند.

شلنگ ویبره ایران کوب

نکته: یکی از موارد بسیار مهمی که در خرید شیلنگ ویبراتور ایران کوب باید به آن توجه نمود اصلی بودن جنس خرید شده باشد. متاسفانه شیلنگ ویبراتور ایران کوب تقلبی نیز در بازار وجود داشته که کیفیت آن بسیار پایین تر از شیلنگ ویبره اصل می باشد. بهترین روش جهت تشخیص اصل بودن شیلنگ ویبره در هنگام خرید توجه به حک ایران کوب درج شده است که با رنگ طلایی بر روی قسمت ویبره کننده شیلنگ درج گردیده است.

قسمت پوکر شیلنگ ویبراتور ایران کوب از آهن سختکاری شده تهیه گردیده و رنگ سیاه آن نشان از انجام عملیات سختکاری بر روی آهن است، که این عملیات سختکاری بر روی قسمت پوکر باعث افزایش مقاومت شیلنگ ویبره در برابر خوردگی، سایش و آسیب می گردد.

سیلیس موجود در بتن این ماده را تبدیل به یکی از خرنده ترین و ساینده ترین مواد تبدیل نموده، که به مروز زمان پوکر شیلنگ ویبراتور و قسمت های مختلفی که در تماس با بتن هستند را از بین می برد.

موارد استفاده از شیلنگ ویبراتور ایران کوب

وقتی صحبت از شیلنگ ویبراتورها در میان است، درج موارد کاربردی از آنها بسیار ساده و قابل فهم خواهد شد. به طور کلی هر جا بتن در کار است و صحبت از احداث سازه های بتنی است، باید ردپای یک نوع از شیلنگ ویبراتورها را جستجو کنیم. پس در یک نگاه کلی موارد کاربردی از شیلنگ ویبراتور ایران کوب در ویبره زنی حجم بتن با هدف یکدست سازی آن می باشد. اما آیا می توانیم با در دست داشتن محصول توانمند ایرانی راهی هر فضای بتن ریزی شده باشیم؟

قطعا نمی ‌توانیم با هر مدل ویبراتوری در هر فضای بتن ریزی شده توانمند و موثر ظاهر شویم. شرایط ویبره زنی، عملیات کاملاً تخصصی است و برای موفقیت در آن باید به شکل حرفه ‌ای و کاملاً تخصصی از ویبراتورهای گوناگون بهره مند باشید.

در یک بیان کلی هر چه حجم بتن بیشتر می شود، بر اثر افزایش وزن بتن نیاز به شیلنگ ویبراتورهای قوی تری احساس می شود. شیلنگ ویبراتورهای قوی تر از قطر پوکر تا طول شیلنگ بزرگتری بهره ‌مند هستند. بزرگ کردن ابعاد شیلنگ ویبراتور مستلزم تامین قدرت بالاتری برای ایجاد لرزش است.

در نتیجه باید از مولدهای قدرتمندتری استفاده کنیم. این ماجرا یک رویکرد کلی است؛ اما در عمل انبوهی از شرایط ویژه پیش می آید که می ‌تواند تغییرات عمده ‌ای در این فرمول ساده ما ایجاد کند. مثلاً در ویبره زنی ستون های بتن ریزی شده با حجم کم از بتن مواجه هستیم. اما عمق کار زیاد است و در نتیجه فرمول ما جواب نمی دهد. بلکه باید برای این مورد خاص از یک شیلنگ ویبراتور قطر کم با طول زیاد استفاده کنیم.

با درک این مقدمه به تحلیل محصول مورد نظر خودمان بپردازیم. اینکه اصولاً همراه با سه مدل معرفی شده شیلنگ ویبراتور ایران کوب در سایزهای ۱، 1.5 و ۲ اینچی قابلیت انجام عملیات در چه سطحی از فضاهای بتن ریزی شده را داریم؟ گروه صنعتی ایران کوب در طراحی محصولات خود دست بالایی را داشته است. زیرا سایزهای پرکاربرد را انتخاب کرده است. سایزهای تعریف شده در جمع محصولات ایران کوب برای حضور در هر سطح از عملیات ویبره زنی مناسب است.

  •  شیلنگ ویبراتور 1 اینچی ایران کوب:

از مدل های کوچک جثه با قابلیت تولید ارتعاش فرکانس بالا در دامنه کوتاه می باشد. نوع ارتعاشی که برای حضور در حجم کم از بتن بهترین است. لذا شیلنگ ویبراتور 1 اینچی ایران کوب را باید به عنوان یک نمونه حرفه ‌ای و کاملا توانمند در ویبره زنی فضاهایی مانند ستون های قالب بندی شده در نظر بگیریم.

این سایز از محصولات برند ایران کوب به خوبی می تواند از شرایط تامین ویبره زنی حجم کم از بتن برآید. زیرا با ارتعاش فرکانس بالا در دامنه کم مانع از دو فاز شدن حجم بتن شده، مادامیکه قادر است تمامی حباب ها را از عمق بتن مکیده و به بیرون از حجم سنگین و عمیق آن در یک ستون قالب بندی شده هدایت کند.

  •   شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچ ایران کوب:

یکی از نمونه ها با قابلیت مانور بسیار بالا در حین عملیات ویبره زنی می باشد. سایز 1.5 اینچی در قطر پوکر برای تکمیل بسیاری از فضاهای بتن ریزی، اندازه کاملا ایده آل و کارآمدی است.

این سایز قابلیت کار کردن با انواع مولدهای برقی و بنزینی را دارد و به جهت تولید قدرت ارتعاش برای حجم های متوسط از بتن مناسب می باشد. با سایز 1.5 اینچی به خوبی می توانیم از عهده ویبره زنی ستون های قالب بندی شده، سقف های بتن ریزی شده، دال ها و دیواره های بتنی برآییم. به طور کلی هر جا که حجم بتن در ابعادی متوسط حضور دارد، این سایز کارایی کاملی خواهد داشت.

از طرفی یکی از عمده فضاهای کاربردی برای شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچ ایران کوب در ویبره زنی سازه های از پیش ساخته شده بتنی است. این سازه ها مانند بلوک های بتنی در احداث پل‌ ها از سایزهای بزرگ با طرح های پیچیده برخوردار هستند.

در این حالت بهره مندی از یک شیلنگ ویبراتور سایز کوچک اما توانمند برای یکدست کردن بتن بهترین است که شیلنگ ویبراتور 1.5 اینچ ایران کوب ویژگی لازم را دارد.

  •  شیلنگ ویبراتور ۲ اینچ ایران کوب:

هر چه بر قطر پوکر می افزاییم، قاعدتاً می‌ توانیم قابلیت های بالاتری را از شیلنگ ویبراتور خود انتظار داشته باشیم. وقتی حجم بتن بسیار سنگین و حجیم است و با فضاهای بزرگ ساختمان سازی مواجه هستیم، بهره‌ مندی از یک شیلنگ ویبراتور که از پوکر بزرگی بهره ‌مند است، اجتناب ناپذیر است. شیلنگ ویبراتور ۲ اینچ ایران کوب بزرگترین سایز پوکر را در جمع مدل های طراحی شده این برند دارد.

سایز ۲ اینچی یک سایز سطح بالا با قابلیت تامین ارتعاش های قدرتمند و گسترده می باشد. هر چند در عمل برخی از برندها اقدام به طراحی تا تولید سایزهای بزرگتر تا حدود 2.5 و یا ۳ اینچی کرده ‌اند؛ اما این موارد بزرگتر بیشتر جنبه های صنعتی برای مصارف خاص دارند.

لکن در مقام ساخت و سازهای شهری که باشید، پیچیده ترین و حجیم ترین فضاهای بتن ریزی شده را نیز می توان با یک شیلنگ ویبراتور ۲ اینچی حباب زدایی کرد. مانند شیلنگ ویبراتور ۲ اینچ ایران کوب که برای تکمیل عملیات های کف سازی و ریختن سطوح بتنی، پی سازی و حتی عملیات های گسترده صنعتی در حضور بتن ها با عیار بالا کاربرد دارد.

شیلنگ ویبراتور ایرانی ایرانکوب

در تشریح هر سه مدل از جمع محصولات ایران کوب، صحبت ما در باب ویبره زنی برخی از فضاهای ساختمان سازی است. در این تشریح متوجه شدیم که محصولات ایران کوب در تکمیل کلیدی عملیات‌ ها در فضاهای ساخت و ساز شهری کارایی کاملی دارند. اما آیا می‌ توان از این شیلنگ ها در موارد صنعتی نیز استفاده کرد؟ در محیط‌ های صنعتی نیز عموماً با انواع حجم های کم و یا بزرگ از بتن ریزی مواجه هستیم.

آنچه مسلم است، نوع بتن در فضاهای صنعتی کاملاً با فضاهای ساخت و ساز شهری متفاوت است. در محیط صنعتی از بتن با عیار بالا استفاده می شود. بتن برای تاسیس بناهای صنعتی دارای شرایط چگال تر با درصد اختلاط سیمان بیشتری است. لذا به قدرت ارتعاش بالاتری برای تکمیل عملیات های صنعتی نیاز داریم. با همین رویکرد که باشیم، ظاهراً باید در جستجوی شیلنگ ویبراتورهای خاص تریبرای تکمیل عملیات های صنعتی باشیم.

اما این حضور بتن با عیار بالاتر دلیل نمی ‌شود که بخواهیم قدرت تا کارایی شیلنگ ویبراتور ایران کوب را زیر سوال ببریم. بلکه کاملاً برعکس، محصول تولید شده ایرانی برای حضور در فضاهای سخت عملیات ‌های صنعتی کاملاً آماده است و می ‌تواند به راحتی از پس ویبره زنی تا حباب زدایی پیچیده ترین نیازهای صنعتی نیز برآید.

خصوصیات فنی شیلنگ ویبراتور ایران کوب

ماهیت طراحی تا کارکرد فنی تمام شیلنگ ویبراتورها، تقریباً یکسان هستند. همگی این ابزارها در حضور یک فنر که توسط پوشش پلاستیکی محصور است، ساخته شده اند. در ابتدا و انتهای هر شیلنگ ویبراتوری نیز از کوپلینگ و پوکر نصب می شود. این فرآیند مونتاژی قاعده طراحی هر نوع شیلنگ ویبراتور می باشد. اما اینکه در اصول ساخت چنین تجهیزی چه حساسیت های فنی به کار رفته باشد، وجه تمایز در میان تمامی مدل ها خواهد شد.

وقتی پای صحبت از خصوصیات فنی شیلنگ ویبراتور ایران کوب در میان است، باید به بیان تفاوت ها و حساسیت های سازندگان اشاره کرده باشیم. به یقین می توان گفت که مهندسین و مدیران فعال در کمپانی ایران کوب تلاش مستمری داشته اند تا بتوانند محصول توانمند و متفاوت از نمونه ‌های سطح متوسط بازار عرضه کنند.

متخصصان این شرکت در طراحی شیلنگ ویبراتور با توجه کردن به جوانب مختلف و جزئیات ساخت این نوع شیلنگ ها خواستار تولید وسایلی بی نقص و با کیفیت را داشته اند. برای مثال این شیلنگ ویبراتور دارای پوشش زرهی می باشد که باعث شده در برابر خمش و کشش مقاومت بسیار زیادی پیدا کند.

علاوه بر این، پوسته یکپارچه و دو ردیف سیمکشی زیر آن باعث شده وسیله ای مقاوم را در شرایط سخت کارگاهی به وجود بیاورد. شیلنگ ویبراتور ایران کوب از سه بخش کوپلینگ، شیلنگ و پوکر یا همان سرشیلنگ تشکیل شده است. که به ترتیب توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از آن ها می پردازیم.

شیلنگ:

این بخش از ویبراتور شش متر طول دارد و می توان آن را با سه نوع پوکر متصل کرد و در موارد گوناگون مورد استفاده قرار داد.

تمامی مدل های ۱، 1.5 و ۲ اینچی در طراحی شیلنگ ویبراتور ایران کوب با طول ۶ متری عرضه می‌ شوند. طول ۶ متر از بزرگترین ابعاد معرفی شده در جمع انواع شیلنگ ویبراتورها می باشد. با حضور چنین طول تقریبا بلندی به راحتی می توانیم سر ارتعاش پوکر را در عمیق ترین فضاهای بتن ریزی شده رها کنیم. شیلنگ از انعطاف بسیار خوبی برخوردار است و توسط یک پوسته یکپارچه تحت محافظت کامل قرار دارد. انعطاف بالا از اصلی ترین ویژگی های برجسته در شیلنگ ویبراتورهای با کیفیت است. انعطاف بالا باعث می ‌شود تا به راحتی بتوانیم سر پوکر را در انبوهی از آرماتورهای در هم تنیده شده به حرکت درآوریم و از پس عملیات ویبره زنی در پیچیده ترین شرایط بتن ریزی شده برآییم.

وقتی فرم قالب بتن ریزی شده حالتی غیر متعارف دارد، تنها استفاده از یک شیلنگ ویبراتور طویل و منعطف کارایی لازم را تامین می نماید. مانند آنچه در مراحل ساخت پوشش تونل ها، بلوک های از پیش ساخته شده پل ها و معابر شهری، سازه های آبی و... شاهد هستیم. جدا از بحث انعطاف بالا، شیلنگ ویبراتور ایران کوب از یک پوشش یکپارچه که دارای دو ردیف سیم کشی است، بهره مند می باشد. پوشش یکپارچه مانع از نفوذ بتن به داخل فضای شیلنگ ویبراتور خواهد شد.

این نوع پوشش در افزایش طول عمر فنر تاثیر به سزایی دارد. در عین حال نوع پوشش برای حضور در سخت ترین شرایط کاری آماده شده است. از طرفی ویژگی جالب توجه در طراحی شیلنگ ویبره ایران کوب اصلی، استفاده از یک شیلنگ مشترک برای هر سه سایز از پوکر می باشد. این قابلیت مسیر تعمیر شیلنگ ویبراتور ایران کوب را راحت ‌تر کرده است. زیرا در هر مدلی که باشید، از یک نوع شیلنگ استفاده می‌ کنید که برای شما و قابلیت مانور بالایی را ایجاد خواهد کرد.

کوپلینگ:

سطح خارجی کوپلینگ ویبراتور از فولاد ساخته شده است و از مقاومت فیزیکی بالایی بر خوردار می باشد برای این که اگر در معرض چرخش و لرزش های مستمر قرار گرفت فرسوده نشود همچنین بلبرینگ های کوپلینگ شیلنگ ویبراتور ایران کوب از برنج ساخته شده که مجموع این دو باعث بوجود آمدن مقاومت و استحکامی بی بدیل در این وسیله شده است.

. احتمالاً می‌ دانید که خرابی در کوپلینگ از بزرگترین مشکلات در کار با انواع شیلنگ ویبراتورها می باشد. کوبلینگ مرکز انتقال قدرت از مولد به سمت شیلنگ ویبراتور است و کاملا تحت تاثیر قدرت بالای موتورهای بنزینی و برقی قرار دارد. از طرفی در آن سوی شیلنگ نیز سیال بدقلقی مانند بتن حضور دارد که تحت هیچ حالتی مایل به پذیرش ارتعاش نمی ‌باشد. تقابل این نیروها یعنی قدرت گردش موتور تا مقاومت فرسایشی بتن در کوپلینگ به هم می رسند. جاییکه قرار است فشار کاری بسیار بالایی را برای کوپلینگ فراهم آورند. کوپلینگ هایی که از جنس نامرغوب ساخته شده باشند، به سرعت اسیر این تقابل سنگین نیروها شده، دچار فرسایش دائمی هستند. به طوری که به راحتی می شکنند و یا خرد می شوند.

لکن مهندسین مجرب در گروه صنعتی ایران کوب به مانند دیگر کمپانی های صاحب نام، خیلی ساده و البته به جا متوجه این مشکل بزرگ در طراحی شیلنگ ویبراتورها بوده اند. تا جاییکه سعی شده است برای بخش کوپلینگ از بالاترین درجات سخت کاری شده استفاده شود. اما خیلی هم نمی توان کوپلینگ ها را از متریال های بسیار سخت طراحی کرد. مثلاً اگر بخواهیم آن را از فولاد سخت کاری شده با کربن بسازیم، قطعاً با مشکلات دیگری مواجه هستیم. کوپلینگ محل تقابل دو قدرت مخالف است و غالباً هر بار آغاز به کار مولد همراه با تولید یک ضربه راه‌ اندازی در بخش کوپلینگ خواهد شد. این ضربه ها آنچنان هستند که نمی توانیم از هر متریالی در ساختن کوپلینگ استفاده کنیم. مثلاً ضربه های مذکور باعث تنش های سنگین در کوپلینگ های فولادی خواهد شد.

برند ایران کوب در نگاهی مهندسی شده از فلز سرسخت اما منعطف برنج برای این منظور استفاده کرده است. فلز برنج مقاومت نسبی بسیار خوبی دارد، سبک وزن است، چکش خوری عالی دارد و به راحتی هر شکل و حالتی را پذیرا می باشد. در عین حال ضد زنگ بوده و قیمت مناسبی دارد. اما از همه این ها مهم‌ تر، فلز برنج برای تحمل ضربات کوبنده در حین راه اندازی مولد در کار شیلنگ ویبراتورها بهترین عکس العمل ها را نشان می دهد. کوپلینگ برنجی طراحی شده برای شیلنگ ویبراتور ایران کوب یک ایده مهندسی شده است که قابلیت سطح بالای محصول ایرانی را متذکر خواهد شد.

پوکر:

هرگز نمی توانیم یک شیلنگ ویبراتور را در تحلیل فنی ارزیابی کنیم و در این بین متوجه اهمیت بخش پوکر نباشیم. به یقین پوکر مهمترین و کلیدی ترین جز طراحی شده در هر شیلنگ ویبراتور است. پوکر قطعه مکانیکی با پوشش فلزی است که قابلیت تبدیل قدرت گردش فنر را به یک حرکت ارتعاش فراگیر دارد. هر چه ابعاد پوکر بزرگتر باشد، قابلیت پذیرش قدرت گردش بالاتری را دارد و در نهایت می تواند فرکانس ارتعاش بسیار قدرتمندتری را تولید نماید.

پوکر آهنی شیلنگ ویبراتور ایران کوب براساس تنوع در کاکردی که انواع دستگاه ویبره دارد در سه مدل وجود دارد که دارای قطر و طراحی متفاوت هستند. عبارتند از:

·        پوکر 1 اینچی: این پوکر در ویبره کردن انواع قالب کاربرد دارد.

·        پوکر 1/5 اینچی: موارد مصرف این پوکر بیشتر در ویبره کردن ستون و سقف اختصاص داده شده است.

·        پوکر 2 اینچی: از این نوع پوکر برای ویبره کردن بتن کف استفاده می شود.

قیمت شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

قیمت شیلنگ ویبراتور ایران کوب بسیار مناسب تر از نمونه ها خارجی موجود در بازار بوده و کیفیت آن با شیلنگ ویبراتور ژاپنی کاملا قابل رقابت است. همچنین شیلنگ ویبراتور ایران کوب دارای 2 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

قیمت، یک بحث تخصصی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. در یک شیلنگ ویبراتور به راحتی می‌ توان حضور عوامل تاثیرگذار متنوعی را در تعیین جایگاه قیمتی کالا مد نظر قرار داد. به یقین استفاده از متریال با کیفیت، شرایط مونتاژ مناسب و قابلیت ‌ها و کاربری ‌های خاص در تعیین جایگاه قیمتی یک کالا مانند شیلنگ ویبراتور تاثیرگذار هستند.

در این بین قیمت شیلنگ ویبراتور ایران کوب به نسبت از رقبای مطرح بازار در جایگاه کاملاً اقتصادی تری قرار دارد. اما این جایگاه اقتصادی تر دلیل نمی ‌شود که بر کارایی تا قدرت ویبره زنی شیلنگ ویبراتور ایران کوب شک و تردید داشته باشیم. در استفاده از متریال با کیفیت همراه با انعطاف و کارایی مناسب و حتی طول عمر مفید کاری، محصول تولید شده در گروه صنعتی ایران کوب، با محصولات مطرح خارجی رقابت می کند.

هر چند هر کدام از این فاکتورها بر قیمت شیلنگ ویبره تاثیرگذار هستند و ظاهراً باید باعث افزایش قابل توجه در قیمت شیلنگ ویبره ایران کوب شوند. اما مزیت بهره ‌مندی و حمایت درست از تولید داخلی در همین نکته ساده نهفته شده است. قیمت شیلنگ ویبره ایران کوب شرایط اقتصادی تری به نسبت از رقبای سرسخت بازار دارد. چون تولید داخل است و محصول با کیفیت داخلی قطعاً شرایط ارزانتری را در بازارهای داخلی تجربه می ‌کند.پ

چگونگی استفاده از شلنگ ویبراتور ایران کوب

قبل از اینکه به بحث چگونگی استفاده از شیلنگ ویبره بتن بپردازیم بهتر است درباره ی اهمیت ویبره کردن بتن موضوعاتی را مطرح کنیم؛ بتن پس از ویبره شدن تقریبا حالت مایع به خود گرفته و متراکم می شود. غفلت در ویبره کردن بتن هنگام ساختمان سازی باعث می شود که بتن مقاومت لازم در برابر فشار های بیش از حدی که ممکن است با گذشت زمان وارد شود را نداشته باشد. در واقع هدف اصلی در ویبره زدن بتن، رسیدن به حداکثر چگالی ممکن برای بتن است که رسیدن به این حداکثر چگالی به اسلامپ بتن، دانه بندی سنگ های بتن، نوع وسیله ای برای ویبره زدن استفاده می کنید و زمانی که ویبره زدن را شروع می کنید وابسته می باشد.

·        ویبره کردن بتن باید به طور منظم و فواصل مشخص انجام شود به این صورت که ویبره کردن قسمت قبلی با بخش بعدی هم پوشانی داشته باشد.قدرت ارتعاش تولید شده در پوکر معرف دامنه عملیاتی هر شیلنگ ویبراتور می باشد. در واقع هر پوکر در حجم بتن قادر است فضایی محدود در اطراف خود را تحت ارتعاش داشته باشد. هر چه پوکر بزرگتر و یا سنگین تر باشد، قابلیت ارتعاش در حجم بیشتری را دارد.

منظور از همپوشانی در واقع توجه به این قابلیت ارتعاش در پوکر است. اینکه پوکر شیلنگ ویبراتور شما تا چه شعاعی از حجم بتن اطراف خود را تحت ویبره زنی قرار می ‌دهد. اطلاع از این موضوع باعث می‌ شود تا در حین عملیات ویبره زنی به راحتی بتوانید همپوشانی کامل را از حجم بتن تامین نمایید.

·        شیلنگ ویبراتور باید به صورت عمود وارد بتن شود و به آهستگی خارج شود تا هوای محبوس در بین ذرات به آرامی خارج شود زیرا مایل گرفتن شیلنگ ویبراتور باعث می شود تا تمام هوای محبوس شده خارج نشود.

 قرارگیری عمودی پوکر در داخل بتن در ایجاد یک ارتعاش همگن تأثیرگذار است. در ویبره زنی بتن وقتی موفق هستیم که بتوانیم ارتعاش همگن و یکنواخت را در تمام حجم بتن تولید کنیم. وقتی پوکر را به شکل مایل در داخل بتن فرو می کنیم، تعادل ارتعاش به هم می‌ خورد. در این حالت پوکر در داخل بتن جابجا می شود و یا اینکه باعث دو فاز شدن حجم بتن خواهد شد. وقتی تعادل ویبره زنی در داخل بتن تامین نشود، شرایط کافی برای خروج هوای محبوس شده در آن وجود ندارد. به این ترتیب یک عملیات ناقص از ویبره زنی با هدف حباب زدایی از حجم بتن صورت گرفته است.

·        معمولا ویبراتور به مدت 5 الی 15 ثانیه در بتن نگه می دارند. اگر ویبراتور را بیش از حد داخل بتن نگه دارید باعث می شود، شیره ی بتن در سطح آن تجمع کند و قسمت های تحتانی بتن اصطلاحا کرمو شود و مقاومت بتن به شدت کاهش پیدا کند. هدف نهایی ما از ایجاد ارتعاش در عمق بتن برای از بین بردن اصطکاک میان ذرات شن و ماسه و ملات سیمان می باشد. به شکلی که مطمئن باشیم هر دانه ماسه به طور کامل توسط ملات سیمان و آب پوشیده باشد.

وقتی چنین شرایطی تامین‌ می شود، بتن، یکدست و عاری از حباب خواهد شد. یک ویبره زنی با قدرت ارتعاش حساب شده در مدت زمان ۵ الی ۱۵ ثانیه برای تامین این منظور کفایت می ‌کند. اما وقتی مدت زمان ویبره زنی را افزایش می دهید، خطر دو فاز شدن حجم بتن وجود دارد. ویبره زنی بیش از اندازه حجم بتن، ذرات سنگین بتن مانند شن و ماسه را تشویق به ته نشین شدن می ‌کند.

وقتی ویبراتور را بیش از اندازه در داخل بتن رها کرده ‌اید، به نوعی با ایجاد ارتعاش فراگیر، مسیر نفوذ و ته نشین شدن ذرات درشت در عمق بتن را فراهم می کنید. این پدیده مخرب در ویبره زنی بتن ‌ها که عمق زیادی دارند، مانند ستون های قالب بندی شده بیشتر دیده می‌ شود. منظور از کرمو شدن بتن نیز ایجاد همین حالت دو فازی است. بتنی که دو فاز شده باشد، پس از سخت شدن در بخش پایینی مملو از دانه ‌های شن و ماسه ای است که تحت احاطه ملات سیمان قرار نگرفته اند. این دانه ها در حجم بتن نمایان هستند و حالتی کرمو شده را تداعی می کنند.

·        از دستگاه ویبراتور برای هل دادن و جلوراندن بتن استفاده نکنید زیرا این مسئله باعث جدا شدن اجزای بتن می شود. هل دادن بتن توسط دستگاه ارتعاش به مانند بند قبلی باعث خطر دو فاز شدن بتن است.

وقتی می ‌خواهید حجم بتن را تحت قدرت ارتعاش در داخل فضایی جابجا کنید، فقط موفق به تکان دادن ذرات بزرگ شن و ماسه خواهید شد. ملات سیمان و آب با حرکت شیلنگ ویبراتور شما جابجا نمی شوند. بتن در مقدمات امر سیال چگال با سطح گرانروی بسیار بالایی است. چنین سیال بدقلقی را نمی توان با یک پوکر ارتعاشی تشویق به جابجایی و حرکت در فضای بتن ریزی شده نمود.

·        هنگامی حباب های هوا دیگر از سطح بتن خارج نشده و غشای درخشان روی سطح بتن ظاهر شود یا فرورفتن سنگدانه های درشت از سطح به زیر بتن زمان به پایان رسیدن ویبره کردن است.

  •      همان طور که قید کردیم، بتن در ابتدای امر حالت سیالی با سطح گرانروی بسیار بالا دارد. در این حالت سطح اصطکاک بسیار بالایی میان ذرات شن و ماسه و ملات سیمان وجود دارد. به شکلی که هیچ یک از دانه ‌های ماسه به طور کامل توسط ملات سیمان پوشانده نشده اند. در این حالت حجم بتن به شکل یک توده زمخت که می‌ خواهد دانه ‌های شن و ماسه را پس بزند، دیده می شود. وقتی عملیات ویبره زنی را آغاز می کنید، دانه ‌های شن و ماسه توسط ملات سیمان احاطه می شوند. در این حالت سطح بتن را ملات یکدست و کاملاً درخشان بتن می پوشاند و دانه های شن و ماسه در زیر لایه هایی از ملات سیمان محفوظ می شوند. این لحظه همان مرحله انتهایی از عملیات ویبره زنی است. زمانی که مطمئن هستیم بتن مورد نظر ما به طور کامل عاری از حباب شده است و به شکل کاملاً یکدست و همگن درآمده است.

تمامی این مدل ها از یک شیلنگ ویبره مشترک با طول 6 متری به استفاده می کنند. فنر به کار رفته در طرح ساخت مدل های مذکور با قطر ۱۲ میلیمتری طراحی شده است. این فنر، فصل مشترک تمامی مدل ها از شیلنگ ویبراتور ایران کوب می باشد. اما بخش متفاوت در مدل ‌های مطرح شده مربوط به پوکر است. پوکرها در قطرهای ۲۸، ۳۸ و 48 میلیمتری طراحی شده اند. از آنجا که معیار معرفی شیلنگ ویبراتورها به اینچ می باشد، این مدل ها را با نام ‌های شیلنگ ویبراتور ۲ اینچ ایران کوب و یا 1.5 و 1 اینچی نامگذاری کرده ‌اند.

شیلنگ ویبراتورهای مذکور با قابلیت متصل شدن به مولدها با حداکثر دور ۳۰۰۰ در دقیقه همراه هستند. لذا به هیچ حالت نمی توانید از آنها در کار با مولدهای پرسرعت تر استفاده کنید. البته عموم مولدهای استاندارد تعریف شده برای انواع شیلنگ ویبراتورها در سرعت ۳۰۰۰ دور بر دقیقه کار می ‌کنند.

بازرسی، تعمیر و نگهداری و نحوه تمیز کردن شیلنگ ویبراتور ایران کوب

با وجود کیفیت قابل قبول شیلنگ ویبراتور ایران کوب، به ندرت پیش آمده است که خریداری درباره ی کیفیت محصول ابراز نارضایتی کند. از طرفی شرکت ایران کوب شیلنگ های اورجینال خود را به مدت دو ماه تحت گارانتی قرار داده است، که طبق آن اگر مشکلی ناشی از خطای انسانی در خط تولید اتفاق افتاده باشد به صورت رایگان تعمیر می شود. در صورتی که پس از خرید شیلنگ ویبراتور ایران کوب نیازمند تعمیر وسیله ی خود بودید با واحد خدمات پس از فروش تماس گرفته و یا فرم خدمات مشتریان را تکمیل کنید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیرند.

شیلنگ ویبراتورها در دسته اقلام مصرفی هستند. عموماً این ابزارها طول عمر مفید کاری دارند و پس از طی شدن مدت زمان عملیات ویبره زنی که معمولاً با ساعت کار تعریف می شود، دیگر نمی توانیم از ابزار مورد نظرمان انتظار عملیات سطح بالایی داشته باشیم. اما این شرایط مصرفی دلیل نمی ‌شود که ما همچنان همتی در حفاظت از شیلنگ ویبراتور خود نداشته باشیم.

رعایت نکات ایمنی و اصول نگهداری درست از شیلنگ ویبراتورها باعث می شود تا این ابزارها برای مدت طولانی تری قابلیت و کارایی کافی داشته باشند. لذا اگر می‌ خواهید از شیلنگ ویبراتور ایران کوب خریداری شده، نهایت کارآیی را انتظار داشته باشید، بهتر است نسبت به سلامت آن و اصول درست کار ویبره زنی در کنار رعایت تمام جنبه های نگهداری تا تعمیرات شیلنگ ویبراتور ایران کوب جدی باشید.

  •         از ضربه زدن سر پوکر بر اجسام سخت مانند دیوارهای بتنی و آجری جداً خودداری کنید.
  •         هرگز شیلنگ ویبراتور ایران کوب را در حالتی که در عمق بتن می باشد، به مدت طولانی فعال نگه ندارید.
  •         از خم شدن بیش از اندازه شیلنگ، به گونه ‌ای که خطر تاب برداشتن فنر احساس شود، جدا اجتناب کنید.
  •         از لوازم محافظت شخصی در حین عملیات مانند عینک، کلاه، محافظ گوش، لباس مخصوص و خصوصاً دستکش مخصوص استفاده کنید.
  •         هرگز به مدت طولانی و به شکل پیوسته شیلنگ ویبراتور را در دست نگیرید. کار با ابزارهای ارتعاش، خطر مبتلا شدن به بیماری های خطرناکی مانند انگشت سفیدی را به دنبال دارد. برای پرهیز از چنین اتفاقاتی بهتر است که همواره به شکل دوره ای همراه با استراحت های کافی عملیات ویبره زنی را نهایی کنید.

برند ایرانکوب تولید کننده شیلنگ ویبراتور

تعمیر شیلنگ ویبره بتن ایران کوب

اهل فن که باشید، قبل از خرید هر ابزار و یا ماشین ساختمان ‌سازی، آینده نگری کرده اید و فکر همه چیز را خواهید کرد. به عنوان مثال قطعا می ‌دانید که عملیات های عمرانی تا چه اندازه سخت و نفس گیر هستند. لذا همواره خطر آسیب دیدن و خراب شدن ماشین آلات ساختمان سازی احساس می ‌شود. در این بین که نمی توانید راه بیفتید و با هر بار خراب شدن یک ابزار و یا ماشین ساختمان سازی آن را به کلی مستهلک کنید. حرفه ‌ای ‌ها در هنگام خرید هر ابزاری به تعمیرات و مراتب پس از آن می اندیشند. زیرا می دانند که در آینده ای نزدیک باید از خدمات تعمیراتی بهره‌ مند شوند. برای همین است که بحث شرایط تعمیر شدن، تامین قطعات یدکی و از همه مهمتر حضور و اعتبار گارانتی را جدی می گیرند.

بازرسی، تعمیر و نگهداری و نحوه تمیز نمودن شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

خطر: حتما قبل از بازرسی و یا تعمیر و نگهداری شیلنگ ویبراتور چک گردد که موتور دستگاه خاموش بوده و سوئیچ در حالت OFF قرار دارد.

هربار که قصد استفاده از شیلنگ ویبراتور بنزینی بتن را دارید، قسمت سر شیلنگ ویبره و وضیعت کلی آن را بررسی کنید. بررسی شیلنگ ویبره از لحاظ عدم وجود خرابی در اتصالات داخلی، عدم وجود قطعات شکسته یا آسیب دیده و سایر شرایط که ممکن است بر روی عملکرد و ایمنی شیلنگ ویبره تاثیر بگذارد، الزامی است.

هربار پس از استفاده دستگاه جهت پاک نمودن بقایای بتن، با به کارگیری آب و استفاده از مواد شوینده به مقدار کم، بتن را از روی موتور ویبراتور و شیلنگ ویبره پاک نمایید. همچنین با استفاده از کمپرسور باد و هوای فشرده می توان بقایای بتن را از روی تمامی تجهیزات پاک نمود.

تمامی موارد مربوط به تعمیر، سرویس و خدمات موتور ویبراتور یا شیلنگ ویبره بتن توسط افراد متخصص و فنی انجام گیرد.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

همان طور که می دانید شیلنگ ویبراتورها در هنگام کار ارتعاش زیادی دارند. قرار گرفتن اپراتور در معرض ارتعاش به مدت طولانی مدت ممکن است باعث آسیب های خطرناک به قسمت دست، بازو و شانه ها گردد. از این رو حتما باید به موارد ایمنی در هنگام کار با شیلنگ ویبره بتن که در ذیل به آن ها اشاره می نماییم، توجه نمایید:

1-    تمامی افرادی که به صورت دائم با شیلنگ ویبره کار می کنند باید به صورت دوره ای تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند و تحت نظر پزشک باشند تا هیچ گونه مشکلی برای آن ها به وجود نیاید. زنان بارداری، بیماران که دارای مشکل خونریزی در قسمت های مختلف بدن یا دست بوده و افرادی که دارای اختلالات سیستم عصبی و یا دیابت هستند جواز کار با دستگاه شیلنگ ویبره بتن را ندارند.

نکته مهم: چنان چه وظیفه شما کار با شیلنگ ویبره بوده و در دست خود احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی و خون مردگی می کنید، انجام دادن کار با ویبراتور را متوقف و سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

2- در هنگام کار از سیگار کشیدن جدا خودداری نمایید. نیکوتین جریان یافتن خون به انگشتان و دست ها را کاهش داده و باعث افزایش احتمال آسیب رسیدن به بدن در هنگام کار با شیلنگ ویبراتور می گردد.

3- حتما اپراتور در هنگام استفاده از شیلنگ ویبراتور از دستکش استفاده نماید تا تاثیر ویبره و ارتعاش کمتر گردد.

4- اگر در هنگام انتخاب شیلنگ ویبراتور و موتور ویبراتور چندین انتخاب وجود دارد، همیشه تلاش را بر روی انتخاب تجهیزاتی با ارتعاش و میزان لرزش کمتر بگذارید.

5- به طور مداوم با دستگاه کار نکنید حتما بین تایم های کاری تایم استراحت قرار دهید.

6- شیلنگ ویبراتور و موتور ویبراتور به صورت دوره ای چک و سرویس گردد تا میزان ارتعاش ایجاد شده تنظیم و از حد مجاز تجاوز ننماید. همچنین در صورت ارتعاش غیرعادی یا بیش از حد در هنگام کار با دستگاه، موتور ویبراتور را متوقف نموده و با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ تماس حاصل نمایید.

ایمنی شخصی در هنگام استفاده شیلنگ ویبراتور ایران کوب:

1-    به هیچ وجه در زمان هایی که تحت تاثیر مواد مخدر، الکل و یا دارو هستید از ابزار شیلنگ ویبراتور استفاده نکنید. یک لحظه غفلت در هنگام کار با دستگاه های این چنینی باعث صدمات جدی به اپراتور خواهد گردید.

2-    در هنگام استفاده از شیلنگ ویبره از لباس مناسب استفاده نمایید، همچنین پوشیدن لباس های شل و یا استفاده از جواهرات خطر آفرین خواهد بود. همیشه سعی کنید مو، لباس و دستکش را از قسمت های متحرک دستگاه دور نگه دارید. گیر کردن این تجهیزات به قسمت های متحرک دستگاه بسیار خطر آفرین خواهد بود.

3-    از روشن شدن اتفاقی موتور ویبراتور جلوگیری کنید. قبل از انجام هرگونه عملیات تعمیر و نگهداری، سرویس و تمیز نمودن شیلنگ و موتور ویبراتور اطمینان کامل حاصل شود که سوئیچ موتور ویبره بر روی حالت خاموش قرار دارد.

4-    در هنگام کار با شیلنگ ویبره اطمینان کامل حاصل کنید که با پایداری و تعادل مناسب ایستاده اید و در شرایط اضطرای به راحتی می توانید تعادل را حفظ کرده و کنترل ابزار را به دست بگیرید.

5-    هنگام استفاده از شیلنگ ویبره ایران کوب و موتور ویبراتور، حتما از تجهیزات ایمنی از قبیل عینک محافظ، محافظ گوش، کلاه ایمنی و کفش های ایمنی استفاده نمایید.

حفاظت از دستگاه شیلنگ ویبره ایران کوب:

1-    از وارد کردن فشارهای غیرمتعارف و یا ضربه زدن به سر شیلنگ ویبره بتن ایران کوب خودداری نمایید و تنها ابزار را برای کاربردهای تعریف شده استفاده کنید. استفاده از ابزار برای کاربردهای تعریف شده خطر به وجود آمدن حوادث را به حداقل می رساند.

2-    دستگاه شیلنگ ویبره را در محلی خارج از دسترس کودکان و سایر افراد آموزش نداده قرار دهید. کار کردن افراد غیرمتخصص و ناآشنا با دستگاه شیلنگ ویبره ایران کوب خطرآفرین خواهد بود.

3-    با دقت از ابزار مراقبت و نگه داری کنید. ابزارهایی که به درستی نگهداری می شوند کمتر دچار خرابی و مشکلات خواهند گردید. همچنین به هیچ وجه از شیلنگ ویبره آسیب دیده استفاده نکنید.

4-    بررسی قطعات شکسته، قسمت های آسیب دیده و اجزایی از دستگاه که بر روی عملکرد آن تاثیر می گذارد الزامی می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر حوادث بوجود آمده در پروژه های ساختمانی به دلیل استفاده از تجهیزات معیوب و یا دچار مشکل است.

5-    در هنگام تعمیر شیلنگ ویبره ایران کوب حتما قطعات اصلی ایران کوب که در بازار وجود دارد را تهیه نموده و از آن ها برای تعمیر شیلنگ ویبره استفاده کنید.

چک لیست خرابی شیلنگ ویبره ایران کوب:

نوع خرابی

دلیل ممکن

راه حل

موتور ویبراتور کار می کند، اما سر شیلنگ ویبره نمی کند

بتن در سر شیلنگ ویبراتور سفت و خشک شده است و باعث می شود تا سر شیلنگ ارتعاش نکند

به سر ویبراتور چندین ضربه آهسته بزنید تا شروع به ارتعاش نماید

پیچ خوردگی در فنری شیلنگ

شیلنگ را کاملا باز و صاف کنید تا پیچ خوردگی برطرف گردد

کوپلینگ سر شیلنگ به درستی به کوپلینگ موتور متصل نموده و انتقال حرکت از موتور به شیلنگ ویبره ایران کوب انجام نمی گیرد

موتور را خاموش و متوقف نموده و اتصال کوپلینگ سر شیلنگ با خروجی موتور ویبراتور را به طور صحیح برقرار کنید تا انتقال حرکت به درستی انجام گیرد.

بلبرینگ های سر ویبراتور به شدت آسیب دیده اند

از یک تعمیرکار در زمینه شیلنگ ویبراتور کمک بگیرید تا داخل شیلنگ ویبراتور را باز نموده و بلبرینگ ها را تعویض نماید.

جمع بندی خرید شیلنگ ویبره ایرانکوب

ساختمان های بتنی در ابعاد و حجم های بسیار بزرگ ساخته می شوند. این ساختمان‌ ها دایر می شوند تا برای انجام وظایف مسکونی، خدماتی تا صنعتی، برای مدتی طولانی با کیفیت و کارایی مناسب مورد استفاده قرار گیرند. لذا توجه به استحکام سازه های بتنی امری بسیار مهم است. برای همین است که حرفه ای ها به جدیت، درستی و کیفیت نهایی در عملیات ویبره زنی بتن را دنبال می‌ کنند. از این رو بهره ‌مندی از بهترین شیلنگ ویبراتورها را الزامی می دانند.

شاید نتوانیم انواع شیلنگ ویبراتور ایران کوب را در صدر لیست بهترین های بازار قرار دهیم؛ اما به یقین می توانیم قدرت فنی تا طرح ساخت با کیفیت و قیمت مناسب آن را به عنوان یک شیلنگ ویبراتور مطمئن و کار راه انداز معرفی کنیم.

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5